[Gelistirici] ABI kıran paketler ve yeni tag hadisesi

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
23 Mar 2008 Paz 16:04:21 EET

Saturday 22 March 2008 Tarihinde S dedi ki:
> [...]
>
> ABI kırabiliyoruz diye her an bunu değiştireceksek bu çok ciddi politika ve
> teknik sorunları da yanında getirecek. N zaman önce böyle bir tag önermemin
> nedeni güvenlik güncellemelerinde (eğer backport zorluyorsa) ve dağıtım
> major sürüm güncellemelerinde bunu kullanmak idi, verdiğin örnekte libgpod
> ve amarok mesela bu sürecin dışında tutulmalı tabi politika olarak halen
> kararlı dağıtım x,y ve z sunar bundan ötesine yapacak bir şey duruşumuzu
> değiştirmeyecek veya Redhat Enterprise gibi her önümüze geleni backport

Bence, güvenlik ya da dağıtım major sürüm güncellemeleri dışında da
kullanılabilmeli. Mesela bu libgpod gibi, ilerde ABI kıran uygulamalar olunca
da, önemli bir update olmasa bile, bump edebilmeliyiz bu tag sayesinde. Tüm
ters bağımlılıklar tekrar derlendiğinde, artık herhangi bir bump'tan farklı
kalmıyor sonuçta.

Serbülent'in yaptığı testleri de hesaba katarsak, bence çok radikal updateler
dışında (glibc'ninki gibi) hemen her şeyde kullanılabilmeli.

> Ve böyle bir tag tanımladığımızda kullanımını liste veya -stable ekibi veya
> sürüm yöneticisi onaylamalı gibi kısıtlayıcı kararlar da almalıyız ki
> mesela ben bir anda glibc-2.7 güzelmiş du bi BreakABI yazıp salayım
> demiyeyim.

Tabi, öyle önemli paketler için o kadar kolay olmamalı haklısın, bunun
denetimini iyi yapmamız lazım.

--
Gökçen Eraslan