[Gelistirici] yazıcı sürücüleri

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
17 Mar 2008 Pzt 23:42:35 EET

Mon, 17 Mar 2008 23:31:49 +0200, Koray Löker <loker at pardus.org.tr> :

> Evde kullandığım Samsung yazıcıyı ise tekrar kurmaya çalıştığımda
> önerilen sürücülerin bulunamadığını (paketi yüklü) öğrenip, genel bir
> sorun mu diye bakındım, splix diye bir sürücü setiyle çalışmaya
> başladıklarını gördüm.
> Devel deposundan splix'i kurdum, sorunsuz çalıştı, Ozan'a da bunu
> 2007'de merge edelim dedim, sorun çözüyorsa edelim dedi...
> Böyle şeyler yaşayanınız var mı? Yazıcıların başına bir şey geldi
> kaçırdım mı, benim kaçırdığım bir şeyler mi oldu falan anlayamadım...

Ben de Samsung serisi ile problem yasadim. Splix sorun cozuyorsa, bir
deniim onunla. Splix diil gdi kullaniyorum yaziciyi splix olmadigindan.

Gdi ile de update sonrasi mevcut yazicida network uzerinden sorun
yasadim, baska bilgisayarlarda yeni yazici eklemeye calistigimda da.
Eski Pardus'larda Tasma root olarak yazici ayarliyordu, yenilerde pnp
olarak ayarliyor. Root olarak ilk ayarlari yapilmis cups'lara pnp
olarak islem yapmaya kalkinca cikiyor sanirim sorunlarin bir kismi. Bir
ara tam sorun nerede buliim diye dellendim, Onur'la biraz ugrastik, o
sirada sifir kurulu bir Pardus ile deneme sansim yoktu, tam sorunun
nereden oldugundan emin olamadik.

                   Doruk