[Gelistirici] paketlerim paketlerim

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
14 Mar 2008 Cum 21:25:10 EET

Thursday 13 March 2008 23:49:21 tarihinde Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Merhaba,

Merhaba Doruk,

>  Daha once Ocak ayinda gelistirici toplantisinda soyledim, sonrasinda
> e-posta ile bu listeye yazdim. Aylar geciyor ama ne yazik ki durumda
> degisen bir sey olmuyor. Hatta kotuye gidiyor.

Proje, TÜBİTAK tarafından desteklenmeye devam ettiği sürece - ki özellikle
ASAL projemiz sonrası böyle bir şey söz konusu bile değil ve Pardus
geliştirici topluluğu Pardus'a katkı vermeye ve gelişmeye devam ettiği sürece
bu projenin hep daha iyi yerlere geleceğine inandığımı söyleyerek başlayayım
endişelerini cevaplamaya. Ben buna gerçekten inanıyorum. :)

Bu bir takım sıkıntıların olmadığı anlamına da gelmiyor.

>  Pardus'un resmi deposundaki yazilimlarin her 3 tanesinden 1'i su anda
> efektif olarak sahipsiz durumda. Sorumlusu yok, ilgileneni yok. Ancak
> guvenlik sorunlari olursa ya da girilen bir hata raporu ilgili bir
> gelistiricinin gozune carparsa biri el atiyor.

commit listelerimizden rahatlıkla görüldüğü gibi gerçekten depo yavaş
ilerliyor. Sorunlar yavaş çözülüyor, doğru. Fakat bunun sebebi gerçekten
de çok basit ve açık.

Ben, senin de bu sebebin farkında olduğunu ve aslında bu konuyu, çekirdek ekip
ile biz gönüllü geliştiriciler, hep beraber bu sorunları ne şekilde
aşabiliriz anlamında sorduğunu düşünüyorum. Yani bu soruları doğrudan
çekirdek ekibe değil tüm Pardus geliştiricilerine soruyorsun.

Tam ve yarı zamanlı çalışanlardan oluşan çekirdek ekip insan gücü olarak
yeterli gelmiyor.

Herkesin sorumlu olduğu işler belli. Sürekli depo ve paketler ile ilgilinen
elemanlar olduğu gibi, ekibin bir kısmı yazılımlarımızı geliştirmek ile
uğraşıyor.

Yazılımları geliştiren geliştiriciler başka _hiç bir şeye_ vakit bulamazken,
sürümünü çıkarmaya yakın boşalan vakitlerinde depo ile ilgilenebiliyor.

Çoğu geliştirici dışarıdan da görünen birden fazla işi yüklenmiş yürütmeye
çalışırken, bazıları da ASAL olsun, enstitü ile alakalı işler olsun,
dışarıdan görülmeyen TÜBİTAK içi işler ile de uğraşıyor.

Çekirdek ekip için mesai saati diye bir şeyin olmadığı malum. Bu işleri hem
mesai saatleri içinde, hem de dışında yapıyor. Bunu kendisi istediği için
yapıyor. TÜBİTAK çalışanı olmasa yine bu işi yapacağı için yapıyor. Bazıları
yorulmuş tempo düşürmüş olabilir. :)

Ne kadar insan depo paketlerine bakıyor, diğer bunca adam ne yapıyor gibi
görünüyor, sorun niye çözmüyor paketlere niye bakmıyor gibi görüyorsan
anlattığım sebeplerden ötürü bunu gerçekten ne kadar istesek de olmuyor.

>  Bir tek bana mi batiyor bu durum anlamiyorum. Olayin ciddiyetinin bu
> konuda bir seyler yapma yetisine sahip kimse farkinda degil mi?

Hayır, bir sana batmıyor. Herkes bunun için ne yapabiliyorsa yapmaya
çalışıyor. Elindeki işi bitirip bekleyen ne varsa o işe yardımcı olmak ile
uğraşıyor. Ama kaynaklar yetmiyor. Çekirdek ekip yetişemiyor. Tam
zamanlı 25-30 kişi Pardus ile uğraşan bir çekirdek ekip olsa, işler belki daha
hızlı ve düzgün olabilirdi. Ama bu da bizim elimizde değil ne yazık ki.

Pardus, Türkiye'nin en büyük özgür yazılım projesi. İmkansızlıklara,
zorluklara rağmen bu kadar güzel bir projenin, bu _topluluk tarafından_ çok
daha iyi yerlere getirilebileceğine inanıyorum. Türkiye'de özgür yazılım adına
daha önce belki hayal bile edilemeyecek çok ciddi kaleler fethedebileceğine
inanıyorum. Pardus'un her alanda ulaşabileceği yerler, açabileceği kapılar
mevcut. Burada benim ufak bir katkım bile olmasından gerçekten gurur
duyuyorum. Konudan saptım, duygusalım. :)

Karamsar bir şeyler anlatmaya çalışmıyorum. Hata sisteminde onca sorunlu
paket bekliyor ve var ise, lafı hiç uzatmadan, o sorunları yalnızca çekirdek
ekip değil gönüllü geliştiricilerin de çözebileceğine getirmek istiyorum.

Daha fazla geliştiriciye ihtiyacımız var.

Bizlerin hataları da mutlaka vardır, oluyordur. Hepsini oturup konuşarak
çözebiliriz.

>                    Doruk

- Faik