[Gelistirici] Bulunamayan komutlar..

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
6 Mar 2008 Per 20:41:47 EET

Necmettin Begiter wrote:
> 05.03.2008 tarihinde Ergin Altintas <ealtintas at gmail.com> yazmış:

> "x paketini kurmalısınız", "yönetici yapsın", "sudo pisi it bilmemne"
> gibi taklalar atmak yerine "Bu komut-program bilmemne paketinde ve
> bilmemne paketi kurulu değil." desek yetmez mi (hattâ ve hattâ sadece
> "billmemne paketi kurulu değil." desek)? Paket kurmanın ne olduğunu,
> nasıl yapılacağını, hangi gruptaki kullanıcıların yapabileceğini
> açıklamak zorunda mıyız? Konsolda o komutu vermeyi başaran bir insan
> paket kurmayı zaten bilecektir (konsol açmayı başardığına ve o komutu
> [...]

Orada paketin adını vermeyi seçersek kullanıcı paket yöneticisini açıp o
paketi aratıp bulabilir. Ama hazır konsoldayken, kullanıcının işini
hızlandırmak adına o komutu da vermenin çok bir sakıncasını görmüyorum.
Sonuçta adama configure & make & make install yap demiyoruz ki. Ha,
kullanıcı listesine "şu programı nasıl yükleyebilirim" tarzında gelen
sorulara cevap olarak "sudo pisi it hede yaz" yazarsak adamını hayatını
zorlaştırmış olabiliriz(nereye yazacağını bile bilmiyor olabilir) ama
zaten konsolda olan bir adama bu komutu verirsek adamın hayatını
kolaylaştırabiliriz :)

"Adam araştırıversin bir zahmet" mantığı, yapmaya çalıştığımız bu
kolaylığın hedeflediği amacı da çürütmüyor mu biraz?

Bu arada yönetici/yetkili kullanıcı karmaşasının sanırım en temiz ve en
sağlıklı çözümü sudo kelimesini atıp, Gürer'in de dediği gibi
bilgilendirici hatayı pisi'nin sunmasını sağlamak..

Saygılar

--

Ozan Çağlayan

http://cekirdek.pardus.org.tr/~ozan