[Gelistirici] Bulunamayan komutlar..

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
6 Mar 2008 Per 01:02:18 EET

Onur Küçük wrote On 05-03-2008 22:52:
>  Merhaba,
>
>  Eline sağlık öncelikle

>  bashrc yi kurcalamak yerine /etc/profile.d/ altına bir dosya koysak
> bence daha iyi olur, ne kadar modüler o kadar iyi

Anladığım kadarıyla bu dizindeki dosyalar tek tek source ediliyor.
bashrc'ye yaptığım eklemeyi buraya taşıdım bir dosyaya yazarak.
Çalışıyor gayet güzel.

>  Bu bir ayar dosyası olmadığı için /var altında bir dizinde olsa bence
> daha iyi olur

/var'a taşımayı düşünüyordum zaten. /var'ın altında neresi en uygunudur
karar veremedim.

>  Kullananı seveni var, isteyenlerin elinin altında olması çok güzel
> olur. Bunu zorlamadığımız sürece (ayrı bir paket olur isteyen kaldırır
> mesela) götürüsü de olmaz gibi.
>
>  Hatta bu işi daha da ileri götürüp mesela bir "donanımlarıma bak"
> aracı yapıp "sisteminizde hede aygıtı bulundu, çalıştırmak için şu
> paketleri kurabilirsiniz" geribildirimi de verebilecek bir araca da
> dönüştürebiliriz.

>  bence arada sırada bump edilecek bir paket olmalı, istemeyen rahat
> kaldırmalı, güncellemesi rahat olmalı, "pisi ur" şişmemeli :)

Paketin adını ne koyalım? :)
Paketi hangi component'e alalım?

Bu arada
http://cekirdek.pardus.org.tr/~ozan/dist/command-not-found-1.0.tar.bz2'de
yeni script var. Eskisi path'te olmayan ama bir paketimizden çıkan bir
komut çalıştırıldığında, doğrudan bu paket yüklü değil diyordu. Bunu
engellemek için script artık path'e bakarak değerlendirme yapıyor. Buna
istinaden db de değişti ve ~1mb civarına ulaştı.

Script ve db'den oluşan pisi paketi ise compression level==9 iken 220K~
civarında.

Script gettext kullanmaksızın sağlam olduğunu düşündüğüm bir şekilde
yerel bulup mesajı ona göre ekrana basıyor. Çeviriler script'in içinde,
çevirisi olmayan yereller, C yereli ve POSIX yereli için ingilizce mesaj
basılıyor.

İyi geceler.

--
Ozan ÇAĞLAYAN