[Gelistirici] [paketler-commits] r41983 - in devel/system/base/baselayout: . files

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
1 Mar 2008 Cmt 21:20:11 EET

 baselayout un ilk kurulan paket (ve ilk çalışan post betiği) olduğunu
kabullenerek yazıyorum;

> Çözüm önerim şöyle;
>
> Ya "başka bir paketin veya paketin postInstall'unun baselayout
> içinden gelen herhangi birşeye/modele veya postInstall sonunda ortaya
> çıkan hedeye bağımlı olmaması gerekiyor." kuralını kabul edeceğiz ve
> bu duruma düşersek bu sorunu başka bir çözümle çözeceğiz

 Bu bence zor, özellikle baselayout daki yetki (değiştirme) işlemleri
için elbet bir yerde sıkışacağız

> veya
>
> Yeni bir tag, ne bileyim index'e giren birşey veya PiSi'nin orasına
> burasına elleyerek bu durumu çözen bir çözüm üreteceğiz.

 system.base deki post betiklerine baktım, bana tek sorun senin de
yazdığın çomar değişikliklerini baselayout un post betiğinin kullanıp
kullanamaması gibi geliyor.

 Şöyle bir önerim var,

 - system.base post betikleri paketler kurulduktan / güncellendikten
sonra çalışsa
 - pisi çomar güncellemesi gördüğünde
atıyorum /var/db/comar/needsrestart gibi bir dosya oluştursa
 - çomar restart işini baselayout post una alsak ve baselayout bu
dosyayı kontrol ederek bu işlemi yapsa
 - baselayout da çomarsal işler sadece hav ile yapılır gibi bir kural
koysak (zaten öyle de, adını koysak)

  bana bizi idare eder gibi geliyor. Hacky bir çözüm, belki daha düzgün
uygulanabilir, ama model değişiklikleri vs. nin daha düzgün takip
edilmesi ve dependency hell den uzak durmak için kabul edilebilir gibi
geliyor.

 Ikındım ama bu kadar çıktı, yorum öneri vs. ?