[Gelistirici] Devel deposu öğe konumları hakkında bazı düşünceler

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
1 Mar 2008 Cmt 00:35:48 EET

On Friday 29 February 2008 16:05:11 Necmettin Begiter wrote:

> 5. applications. altında, bir uygulama barındırmayan paketler var,
> bazıları kütüphane (örn. libgmail), bazıları dokümantasyon (örn.
> apparmor-docs), kütüphanelerin programming.libs. altına taşınması,
> dokümantasyon paketlerinin de system.doc. altına taşınması gerekli.

Componentlerin amacı bu tür bir sınıflandırma yapmak değil. programming.libs
aslında ideal dünyada olmaması gereken bir component mesela. Amaç birlikte
olduklarında belli bir konuda iş yapan yazılımları bir araya toplamak.

Mesela kendi başına çalışan ve üzerine diğer paketlerin kurulabildiği minimum
pardus'u oluşturan paketler system.base altında. KDE masaüstü ortamı
desktop.kde altında, TeTeX ile çalışabilmek için kullanılan paketler
applications.tex altında.

> Örneğin, .lyx bir
> editör ve tex. altında.

LyX herhangi bir editör değil, TeX sistemi için bir editör. Şu anki sistemin
faydası şu, mesela ben TeX ile uğraşacaksam ve depoda bulunan tüm yazılımlara
ihtiyacım olacağını düşünüyorsam pisi install -c apps.tex deyip kurabilirim.
Ya da bir TeX sorunu yaşıyorsam pisi up -c apps.tex ile bendeki tüm ilgili
kitaplık ve uygulamaları güncelleyip çözülüp çözülmediğine bakabilirim.

Yani component'in mantığı, belli bir fonksiyonel göreve yönelik farklı cinste
paketleri bir araya getirmekti.

Mesela system.base'deki bash, pisi, vb birer uygulama, glibc bir kitaplık,
man-pages ise data, ama bunlar hep birlikte üzerine başka şeyler kurulabilen
temel pardus'u oluşturuyorlar.

Kimse gidip bana bütün kitaplıkları kur gibi bi emir vermez. Componentleri bu
hale çevirmek faydasız olacaktır.

> 8. (Bunu hazmetmek daha da (/çok) zor olacaktır, baştan söyleyeyim.)
> Devel kökünün applications., src. libs., docs., locale.,

Bu tür bi dizin dağılımı yapılabilir, hatta tüm paketler aynı dizinde de
durabilir. Aslında bu yazdığın ayrımı IsA taglari zaten sağlıyor şu anda,
app:gui, app:console, library, data, locale, doc diye sınıflı tüm paketler.

package-manager yada başka yerler içinde kullanılacak sınıflamayla, svn paket
dizinleri sınıflaması aynı olmak zorunda değil. Maintainerlar açısından aynı
konuyla ilgili paketlerin bir yerde durması bana daha kolay ve düzenli
geliyor.