[Gelistirici] Depo için testi biten paketler

Serbülent ÜNSAL serbulent at pardus.org.tr
3 Haz 2008 Sal 15:14:13 EEST

On Tuesday 03 June 2008 14:36:50 Eren Türkay wrote:

> Bunlar güvenlik güncellemesi idi, hâlâ nasıl bekliyorlar?

Şöyle bekliyorlar. Sen paketler derlendiğinde, listeye bir mesaj atıp bunlar
kritik güvenlik güncellemeleri ACK/NACK sürecini beklemeden girmeleri
gerekiyor dersen alınıyorlar depoya ( sürüm yöneticisi tarafından uygun
görülürse ), aksi halde ACK/NACK ve Test sürecine dahil oluyorlar.

Bu arada libxslt-1.1.24-8-5 ( 21 Mayıs tarihli ) bir önceki ACK/NACK
listesinde yok ( o tarihte buildfarm tarafından henüz derlenmediği için ) .

gnutls-1.6.3-7-10 var ancak "sen dahil" hiç kimse ACK vermediği için teste
dahil edilmemiş.

>Samba paketi daha test'e girmemiş bile ve ben buna 2008-05-28 tarihinde patch
>eklemişim. Buna ek olarak RedHat samba güncellemesine kritik demiş,
>milw0rm'da exploiti yayınlanmış [0]

Samba paketi konusunda da söylediklerim geçerli. Bu güncellemenin ne derece
kritik olduğunu, pakette çıkacak olası bir işlev bozukluğunun mu , yoksa
güvenlik güncellemesinin mi daha önemli olduğunu sen söyleyecek ve gerekirse;

"Bu kritik bir güncelleme ve ben bu güncellemeyi yaptıktan sonra paketi de
test ettim güncelleme herhangi bir şeyi bozmuyor" , diyeceksin ki bizde hızla
( ACK/NACK sürecini beklemeden ) depoya alalım.

Test sürecinin işleri yavaşlatacağını zaten biliyorduk başlarken de. Bunun 2-3
iş gününü geçmemesi elimizden gelen çabayı harcıyoruz zaten.

--
İyi Çalışmalar;

Serbülent ÜNSAL
Pardus Geliştiricisi
Our greatest glory is not in never falling, but in getting up
every time we do.
												[Confucius]