[Gelistirici] tasarım ve fikirler

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
1 Haz 2008 Paz 19:41:44 EEST

1 Haziran 2008 Pazar 15:05:35 tarihinde Koray Löker şunları yazmıştı:
> Bu kimi zaman beğenilerle ya da alışkanlıklarla çelişebilecektir. Ancak bir
> vitrin kaygısı taşımayan, doğrulara ve insanlığın bilgi birikimine değer
> veren bir projede bu konulardaki çatışmalara olanak tanımak daha iyi bir
> tercih gibi görünmektedir.

Bu noktada Koray'a pek de katılamıyorum. Pardus'un bir "vitrin kaygısı"
vardır. En azından Don Norman'ın "insan sevdiği şeyi daha iyi ve kolay
kullanır" tezinde ortaya çıktığı şekliyle bir vitrin kaygısı vardır ve
olmalıdır. Özellikle "bu konulardaki çatışmalara olanak tanımak" sözleri,
zaman içinde harcıalem olmasını planladığımız (öyle olmalı ki herkes, haminne
dahil kullanabilsin) bir ürünün bir takım deneylere konu edilmesi gibi endişe
verici bir çağrışım yaptı.

> Son kertede, bu projenin tasarım ekibi ve yöneticisi neyin öntanımlı olup
> olmayacağını tartışır ve kararlaştırılır, bu projenin kendisi kadar,
> tanıtımı, pazarlaması, dışarı bakan yüzüyle ilgili de taraflar içeren bir
> karardır. Kullanıcı fikirlerinden çok, projenin hedefleri ve kullanıcıyı
> olabildiğince dönüştürme içkinliğini korumak ister.

Kısmen doğru olmakla birlikte "kullanıcı fikirlerinden çok" kısmı pek doğru
gelmedi. Kullanıcıya "sen öyle düşünüyorsun, ama yanlışsın" diyerek çok
mesafe katedebilir miyiz, bilmiyorum... Ben genelde kullanıcıya kulak vermek
taraftarıyım, yanlış söylüyor olsa da...

> Konu benim açımdan bununla sınırlı ve kapalıdır!

Konu, Koray'ın da dediği üzere, grafikçilerimiz, grafik ekibi yöneticisi,
sürüm yöneticisi, Koray'ın çok da kastetmediği şekilde, bir nebze çekirdek
ekip, bir tutam geliştirici ve kullanıcı camiası tarafından bir karara
bağlanacaktır ve sürüm bu karara göre şekillenecektir. Günahı ve sevabı ile
kararın sonuçlarını ve sorumluluğunu da ben üstleniyorum.

Milky ile ilgili eleştirilerinizi "güzel-çirkin" tipi öznel değerlendirmeler
dışında, "... ikonları çok küçük olmuş", "... uygulamasında kontrast çok
düşük", "... ikonları birbirinden ayırdedilmiyor" benzeri teknik içerikle
iletirseniz grafik geliştiricilerimiz tarafından dikkate alınacağını tahmin
ediyorum. Biz öyle yapıyoruz...

ET