[Gelistirici] [Pardus-kullanicilari] ET yanıt verir...

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
7 Tem 2008 Pzt 09:45:11 EEST

7 Temmuz 2008 Pazartesi 01:16:07 tarihinde Akın Ömeroğlu şunları yazmıştı:
> Bana göre problemler;
>
> a) Pardus projesine ait svn sunucularında hesabı bulunan kişilerin
> katkılarının telif hakları kime aittir / kime ait olmalıdır? Bu kişilerin
> SVN hesabı alırken bir sözleşme ile bu konuda açıkça bir belirtim
> yapmalarına ihtiyaç var mıdır?

Pardus Geliştirici Sözleşmesi'nden tam olarak kasıt budur. Yani koda katkıda
bulunacak olan kişi, haydi Doruk'un genişlettiği hali ile koda ve XML'e
katkıda bulunacak kişi, telif sahibini açık bir şekilde belirleyen bir metni
kabul ettiği durumda SVN hesabı alacak, bu da hukuki sıkıntıları ortadan
kaldıracak. Telif hakkının sahibinin kim olacağına ise bu sözleşme metni
hazırlanırken geliştiriciler tarafından karar verilecek.

> b) Yeterli kurumsal hukuki korunmaya sahip olunabilmesi için bu teliflerin
> tek bir elde belirli şartların sağlanması halinde toplanması doğru mudur /
> değil midir?

Yukarıda söylediğim gibi geliştiriciler bu şekilde bir telif merkezi olmasının
gerekli / gereksiz, yararlı/yararsız olduğuna karar verecekler. TÜBİTAK UEKAE
açısından, kodların ve XML'in telifinin tümüne sahip olmak gibi bir endişe
olmadığı için her türlü çözüm uygun. Hukuki açıdan da bu tip bir durumun
sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum, UEKAE yönetimini ve Hukuk Müşavirliği'ni
ikna etme işini biz üstleniyoruz.

> c) Eğer b maddesi için doğrudur deniyorsa bu devir ya da yararlandırma
> nasıl olmalıdır? Şartlar ne olmalıdır?

b maddesi yanlıştır da denilebilir...

> d) Pardus markası ile Pardus projesinin GPL ile lisanslanan tüm kodları
> birbirlerinin yaşam alanına müdahale etmeden nasıl yaşar / nasıl
> yaşamalıdır

Sanırsam bunun yanıtı de-Pardus paketi. Başka öneri ve çözümlere de açığız...

Zaten öyle yapmış durumdayız...

ET