[Gelistirici] java applet konusunda deneyimli arkadaşlar özellikle baksın lütfen

Mehmet Akin mdakin at pardus.org.tr
29 Oca 2008 Sal 21:30:18 EET

Koray Löker wrote:
> Selam,
>
> http://www.emekli.gov.tr/online_islemler.html
>
> adresindeki işlemler sunucudaki java appletler çağrılarak düzenleniyor ve
> fakat tüm açıklamalar ie tarayıcısına yönelik olduğu gibi, Firefox ile
> çalışmıyor da...
>
> Belgelendirme, veritabanı ilişkisi vb. hangi alandaki başka bir bağımlılık
> konuyu Java'nın platform bağımsızlığından, ie bağımlılığına getiriyor ve bu
> konuda sunulabilecek alternatifler nelerdir?
>
> Tübitak'tan Emekli Sandığı (ya da yeni kanunla birleşik SGK vb.) ile bağlantı
> [...]

Merhaba Koray,

Bu konu ile ilgili teknik sorun kullanılan java sanal makinasının
Microsoft'un 99 dan beri geliştirmediği ve Windows XP ve Vista'ya
koymadığı VM olmasından kaynaklanıyor.

"Zaten vista kullanıcılarının dikkatine" şeklindeki linkte :
*2. Aşağıdaki linkte yer alan dosyayı indirip yüklemeyi yaparak browser
ınızın Java VM güncelleştirmesini yapınız.**           * msjavx86
Microsoft VM build 3805.exe
<http://www.emekli.gov.tr/msjavx86%20Microsoft%20VM%20build%203805.exe>

şeklinde bir madde var. Tabi "güncelleştirme" kısmı yalan çünkü aslında
güncelleştirilmiyor, sadece eski Ms sanal makinesi kuruluyor.

Bildiğim kadarı ile bu sanal makine Java 1.1 (belki 1.2) destekleyen ve
Sun JVMleri ile kısmen uyumsuz olan ve desteklenmediği için şu anda
muhtemelen güvenlik açıkları taşıyan bir antika. Bunun yüzünden Sun ile
Ms davalık olup (Java'nın içine ettiniz davası, klasik
Embrace-extend-extinguish sıralamasının ilk iki adımı) nihayetinde MS'e
1 milyar dolara patlamıştı. Tabi bu sırada verdikleri kasıtlı ve
kasıtsız zararları görüyoruz, yıl 2008 biz hala dandik bir eczane
programını çalıştıramıyoruz. neyse.

Fi tarihinde ben vatandaşlık kartı ile ilgili olarak çalıştığım
sıralarda  Bağ-kur ve Emekli sandığı bürokratları ile görüşmüştük,
malesef ben teknik ekipleri ile olan toplantıyı kaçırmıştım, anladığım
kadarı ile hala nuh nebiden kalma bir IBM geliştirme ortamı kullanan
ekipleri bu programı yazıp ortaya salmış, sonradan da Sun JVM'inde
platform bağımsı olarak çalışacak adam gibi bir gerçekleme yapma
ihtiyacı hissetmemişler. Bir sebeple de o sıralarda ortalıkta olan Ms
VM'ini kullanışlar, muhtemelen bazı ekstra widgetleri veya servisleri
kullanmak için. Neden düzeltmiyorsunuz deyince de yeterli kaynağımız yok
veya Yeni sisteme (Medula?) geçene kadar bunlarla devam tadında bir
cevap vermişlerdi. Tabi bu olay olalı bir yıldan fazla oldu güya 2007
sonunda bitecekti geçiş felan. Bana sorarsanız zor biraz.

Sonuç olarak adam gibi Sun JVM'i kullanarak yazsalardı Mac, Linux,
Windows, Solaris ve AIX'te bile çalışan güzel bir sistemleri olurdu.
Üstelik Java 5'in tüm özelliklerini de kullanarak adam gibi bir şey de
yapabilirlerdi (webstart, gelişmiş swing). Mevcut kod java tabanlı
olduğundan dönüşümün çok zor olacağını düşünmüyorum. Ama yapabilirler
mi, onu bilemem. Tabi işin aslı o tür bir site için client side java ya
da çok gerek yok tamamen web tabanlı bir şey de yapılabilir, ama bunu
beklemiyorum.

Konu ile ilgili ekstra bilgisi olan varsa anlatırsa sevinirim. Türkiye
e-devlet alanının bir Ms çöplüğü halinde olması malesef çok üzücü.

selamlar
Mehmet