[Gelistirici] açık kaynak işletim sistemleri dersi

Ali Işıngör isingor at gmail.com
29 Oca 2008 Sal 10:26:25 EET

29.01.2008 tarihinde Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com> yazmış:

> Fikir gerçekten güzel, böyle bir dersin olması da çok yararlı olur. Ancak
> kafama takılan nokta şu ki windows altında "arkaplanı değiştirmek" "ofis
> programları kullanmak" gibi şeyler öğreten ve açık kaynakla ilgili
> herhangi
> bir bilgisi olmayan öğretmenlerimiz bu konuda nasıl bir çalışma yapacak?
> Ders
> konsa bile gerçekten yararlı olabilecek mi?

Erenciğim, bu bahsettiğin ancak başka ve sonuçlanmayacak bir tartışmanın
konusu. O pencereden baktığında, Türkiye'de çoğu okulda matematik dersleri
de düzgün verilmiyor. Hadi bırak matematiği, okullarda verilen "Türkçe
dilbilgisi" derslerinin pratikte ne kadar işe yaradığı konusunda da ciddi
şüphelerim var... Ama tüm bu olumsuzluklar, bu derslerin gerekliliğine gölge
düşürmez, tam tersi ne kadar önemli eksikliklerimiz olduğuna işaret eder.

Bu noktada senin şahsında herkesten, "Ama okullarda İngilizce öğretmeni bile
yok!" popülizmini bir kenara bırakıp, bu konuda ciddi ciddi fikir
yürütmesini rica edeceğim.

İtalya'da Linux Didattica <http://linuxdidattica.org/> diye okullarda ve
okul laboratuvarlarında özgür yazılım kullanımı ve sağladığı olanaklara
ilişkin ciddi bir çalışma, belgelendirme projesi yürüyor. Oradan çeviri
yapabilirim mesela...

Vakti olan herkes kendisine bir Avrupa ülkesi seçsin, oralardan
fikirler/müfredatları bir okusun derim.

Ali