[Gelistirici] [paketler-commits] r39609 - playground/caglar/kernel/kernel/files

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
26 Oca 2008 Cmt 20:59:30 EET

25 Ocak 2008 Cuma 22:45:35 tarihinde Ismail Dönmez şunları yazmıştı:

> Yanlış bir örnek o zaman, problem neyse onu söyle.

Ben bir örnek vereyim: Şu anda Pardus'ta kararlı ya da test deposu kullanan
bir kullanıcının Konqueror ile Flash içerikli bir siteyi görebilmesi mümkün
değil. Bırakın görebilmesini, nspluginviewer %100 CPU isteği ile sistemi
tıkıyor, Konqueror'u tıkıyor en azından. Hedef kitlemizdeki bilişim
okuryazarı, temel masaüstü gereksinimlerine sahip kullanıcının konsole'dan
top ile ya da xkill kullanarak (benim şu anda yapmak zorunda olduğum gibi) bu
işlevleri öldürmesi gerekiyor. Bundan şikayet edildiğinde ise "Firefox var
ya" diye yanıt alıyoruz. "Güvenlik açığı" denince akan sular duruyor, ama
hangi koşullarda, ne ciddilikte, ne sonuçlar doğuracak şekilde bir açık
oluşuyor kullanıcı bunları bilemiyor. Hem de bu açığın oluşturduğu riski göze
almak gibi bir seçeneği yok. Bu durumda "eğer güvenlik ninjasının uygun
gördüğü risk/işlevsellik noktası dışında bir beklentin varsa sistemi hiç
güncelleme" kullanıcıya önerdiğimiz tek çözüm oluyor.

Umarım aydınlatıcı olmuşumdur...

ET