[Gelistirici] pardus'un kurulum hızının arttırılması

Huseyin Akcan huseyinakcan at gmail.com
26 Oca 2008 Cmt 12:49:36 EET

Ben de bir süredir düşünüyorum bu konuyu, insanlar neler yapıyor diye
de ufak bir araştirma yaptim. Genel olarak oyun konsollarında
kullanılıyor bu teknik. Kurulum için değil tabii, oynama sırasında
sıkça kullanılan dosyaları (müzikler mesela) CD-DVD'ye uygun şekilde
yazıyorlar. Değişik teknikler var, mesela uzun dosyaları en dışa
yazmak gibi.

Teorik olarak rastgele okumak ve sıralı okumak arasında 4 kart fark
oluyor (CD speclerinde yazan), ama pratikte bende performans olarak
çok büyük bir fark beklemiyorum. İşin güzel tarafı bu yapması oldukça
kolay bir teknik, Pardus'un şu anki kurulum şekline cuk diye oturuyor
ve herhangi bir yan etkisi yok (benim bildiğim kadarıyla).

Bu işi yapmak için iki şey gerekiyor, tabii CD'ler yazılmadan öncesi
için konuşuyorum, birincisi PISI'den kurulacak tüm paketlerin
topolojik sırasını alıp bir dosyaya sırasıyla satır satır yazmak ve
sonra bu dosyayı ters sıralayıp satırlara sıra numarası eklemek.
İkinci olarak ise pardusman'la CD hazırlarken mkisofs'e --sort
parametresi ile bu hazırladığımız dosyayı geçirmek.

PISI'den böyle bir topolojik sıra nasıl alınır pek emin değilim, çok
zor olmayacağını tahmin ediyorum, alındıktan sonrası ise bir satırlık
bir değişiklik.

Böyle birşey yapmak isterseniz ben elimden geleni yaparım.

hüseyin