[Gelistirici] pardus'un kurulum hızının arttırılması

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
26 Oca 2008 Cmt 02:49:56 EET

On Thu, 24 Jan 2008 23:49:10 +0200
"Huseyin Akcan" <huseyinakcan at gmail.com> wrote:

> Merhabalar,
>
> 2007.3 kurarken şunlar dikkatimi çekti:
> - Paketlerin kurulma sırası sabit (PISI'den gelen topolojik sıra)
> - Buna rağmen CD'deki paketler alfabetik sıraya göre yazılmışlar
> (normal davranış bu)
>
> Bu durumda paket kurulması sırasında paketler CD'den (yaklaşık)
> rastgele sıraya göre
> okunuyor, oysaki CD gibi cihazlardan en iyi verimi elde etmek için
> sıralı okumak çok daha
> avantajlı.
>
> Paketlerin kurulum sırasını önceden bildiğimize göre, paketleri CD'ye
> [...]

 Bunun performansı az da olsa arttıracağı doğruymuş gibime geliyor
(özellikle aynı iz üzerindeki küçük paketlerde), hatta benzer bir şeyi
cdroot imajı için de yapmayı düşünüyordum, ancak benim bildiğim şu an bu
konu ile ilgilenen yok.

 Siz bu konuyu öneri olarak mı ilettiniz, yoksa bunun üzerine bir
çalışma yaptınız mı / yapıyor musunuz ?