[Gelistirici] Sunucu için özel Pardus

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
16 Oca 2008 Çar 01:00:26 EET

16 Ocak 2008 Çarşamba 00:30:50 tarihinde Eren KOVANCI şunları yazmıştı:
> Bu sebeple isim değişti ve logo kaldırıldı. O projenin amacı Pardus'a zarar
> vermek değil. İyi niyetle ortaya bir şeyler koymak, katkı yapmak. Pardus
> kaynak kodları açık bir dağıtım. Bu sebeple Pardus'u temel alan bir dağıtım
> çıkartmak suç olmasa gerek.

Eren, ben tekrar ettikçe sen anlamamakta ısrar ediyorsun: Pardus,
geliştiricilerinin yazdığı kodlar GPL olan ve çoğunlukla özgür ve açık kaynak
kodlu yazılımlar içeren bir yazılım ürünü. Bu nedenle Pardus'u "temel alan"
bir dağıtım çıkartmak kullanıcının özgürlükleri içerisinde. Ve bizler de bu
özgürlüğün sınırsız kullanılabilmesi için elimizden geleni yapıyoruz, bunu
görevimizin bir parçası sayıyoruz.

Ancak Pardus'u "temel alan" bir dağıtımın TÜBİTAK'ın tescilli markalarını ve
işaretlerini dilediğince kullanması (en basit örnek grub menüsündeki splash
ekranı ve tepedeki TÜBİTAK/UEKAE yazısı) mümkün değil. Bu noktada ya bu marka
ve işaretleri kullanmayacaksınız, ya da kullanım için izin alacaksınız. İlk
seçenekte herhangi bir sorun yok, GPL'in size verdiği tüm özgürlükleri
dilediğinizce uygularsınız. Dağıtıma da olsa olsa "Pardus'u temel alan" der
ve bu şekilde tanıtırsınız. Ama, "Anadolu Parsı" adı, bir mahkemede büyük
olasılıkla bu seçeneğin uygulanması olarak görülmeyecektir, çağrışım yolu ile
Pardus markasının kullanılması olarak algılanacaktır, aynen Zardus'ta olduğu
gibi.

İkinci seçeneği uygulamaya karar verirseniz TÜBİTAK'ı, dolayısı ile öncelikle
çekirdek ekibi ve genelde geliştiricileri, yaptığınız işin Pardus ismine
olumsuz bir etkisi olmayacağına ikna etmeniz gerekli. Bu gerek kod, gerek
kalite, gerek duruş, gerek ... açılardan böyle. TÜBİTAK'tan marka kullanma
izni aldığınızda, belirlenen çerçevede marka ve işaretleri kullanabilirsiniz.
Ama anlaşılan zeminden çıktığınız anda lisansınız iptal edilir vb.

Geliştirici listesi bu konuları tartışmak için doğru yer olmayabilir, olabilir
de. Eğer bu liste için uygun bir içerik değilse, kullanicilar ya da benzer
bir açık foruma taşıyabiliriz.

ET