[Gelistirici] chrpath kullanımı

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
12 Oca 2008 Cmt 01:11:32 EET

12 Oca 2008 Cts tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:

>  Sadece dosya ismi kalsa geri kalanını ld.so dan halledemiyor muyuz ?

dosya ismi ile de ilgili bilgi yok :)

ismail bu arada rpath'leri silip neler oluyor diye baktım, analizim yanlışsa
düzelt;

RPATH=/usr/lib/hede.so

şeklindeki rpath'leri silmemiz hiçbir şey değiştirmiyor. ld sadece fazladan
PATH sırasına göre lookup yapıyor hede.so bulmak için hede.so /usr/lib
altında demek yerine

RPATH=/zart/lib/hede.so

gibi standart olmayan durularda RPATH'i silmek ld'nin bu arkadaşı bulamamasına
sebep oluyor fakat /zart diye bir yere so dosyası konmamalı, konuyorsa da bu
ld.so.conf içinde olmalı diye düşünüyorum.

RPATH=/var/pisi/usr/lib/aliveli49.50.so

şeklindeki arkadaşları sen sisteme gidince /usr/lib/aliveli49.50.so olacaksın
demek için çıktıları parse etmeye başlamamız gerekiyor fakat bu çıktı
standart değil, dosya ismi barındırdığı gibi bazen sadece klasör gösteriyor.

Bu bağlamda komple silmenin halen fena bir fikir olmadığını düşünüyorum fakat
bir ara cmake ve gentoo nasıl yapıyor ne yapıyor diye de bakacağım :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/