[Gelistirici] Geliştirici vs. Katkıcı

Koray Löker loker at pardus.org.tr
5 Şub 2008 Sal 23:00:14 EET

On 05 Feb 2008 Tue 22:20:50 Eren KOVANCI wrote:
> Yok mu? Ben actions.py içerisinde kullandığımız dilin Python olduğunu
> sanıyordum. Özür dilerim. [1] burada anlatılanları Python ile karıştırdım
> herhalde.
>
> http://www.uludag.org.tr/projeler/pisi/api/api.html
>
> Programları derleyerek kurabilen ve Python bilen birinin paket yapamıyor
> olmasının sebebi ne olabilir?

Az önce ilk mesajına yazdığım yanıttan sonra bu mesajı okuyunca üzüldüm. Bu
mesajındaki yaklaşım tam da sorunun harika bir örneği.

Bir programı derleyerek kurmak (ki yaptığını söylediğin paketler depolarımızda
bulunmadığı için değerlendiremedim) paketçi olmanın değil, bilgisayarı kendi
ihtiyaçları özelinde kişiselleştirebilir düzeyde kullanmanın özelliğidir.

./configure && make && make install

komutunu girmeyi öğrenmek için hiç bir fikre gerek yok. Ezberleyen bile
kurabilir. Paketçi olmaksa, bir paketin Pardus'a entegre olmasından, bu
kadarcık bir şeyi anlamayan, yani Windows kafasından kurtulmuş, özgür
platformun modellenebilir, ölçeklenebilir, modüler yapısını özümsemiş olmayı
gerektirir...

Linux nedir anlamadan, ezbere program yazarak paketçi değil, hiç bir şey
olunamaz... Önce zihniyetin değişmesi gerekir, zihniyet belgeyle değişecek
olsa, Platon'dan beri bir şeyler yerine otururdu...

--
Koray Löker
<-/ Özgürlük için... http://www.pardus.org.tr /->