[Gelistirici] Geliştirici vs. Katkıcı

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
5 Şub 2008 Sal 09:30:39 EET

On 05 Feb 2008 Tue 02:31:36 Ahmet AYGÜN wrote:
> Bu ortamı oluşturamadığımız sürece, Pardus katkıcılarından sadece paket
> birikimi, katkıcılar da sadece 'pisi paketi nasıl yapılır' bilgi birikimini
> elde edecekler. Özetle yolumuz proje hedefleri arasında bulunan "dağıtımı
> yaşatacak sürdürülebilir bir organizasyon kurmak" ve "dağıtım ve çevresinde
> oluşacak açık kaynak ekosistemi aracılığı ile özgün teknolojik katkı
> yaratmak" hedeflerinden uzak.

Haklı olabilirsin ama insanlar bu işe başladıklarında kod okuyarak ya da
pisi/comar hackleyerek başlamadı. Bu ekosistemin oluşması da zaman alacak.
Bunun sebeplerinden bir tanesi olarak da döküman eksikliği, evet bunu herkes
biliyor ve söyleniyor.

Bir kişi pisi yapısını tamamiyle anlayabilecekse, veya COMAR ile ilgili
birşeyler yapmaya başlayacaksa ciddi anlamda yeterli bir dökümanı olması
gerekiyor. Oturup tüm kodu okuyarak bu işi beceremez, yapmaya çalışsa bile
sıkılır.

Şu an bu döküman işinin yapılabilmesi mümkün değil, 2008 çalışmaları, test,
bugfix vs. bir sürü telaş.. Ama derim ki, 2008 rayına oturduktan sonra yeni
geliştirmeler bırakılsın, bunların üzerine dökümanlar yazılıp eksikler
tamamlansın. Biliyorum döküman yazmak bir geliştirici için ölüm ama maalesef
yapılması gerekiyor :(

Yanlış mı düşünüyorum, öyleyse düzeltiniz efem.

Benim 2Ykr (Bu sefer bozuk var :P)