[Gelistirici] Smash that stack harder aka Pardus 2008 C(XX)FLAGS

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
3 Şub 2008 Paz 22:26:36 EET

03 Şub 2008 Paz tarihinde, Ismail Dönmez şunları yazmıştı:

> -Os optimizasyonları öldürür

Intel amcalarına göre code size'ın ufaklığı hem powermanagement hem de L1/L2 cache için daha iyiymişmiş :)

> Glibc ile ne alakası var şimdi anlamadım? Programları böyle derleyeceğiz ve
> C++ programları da bundan yararlanıcak eskiden bu flagi görseler de gcc
> birşey yapamıyordu.

Meali: Suse FORTIFY_SOURCE'u sadece glibc paketini derlerken kullanıyor, diğer paketler için kullanmıyor

> Ubuntu: PIE, ASLR(sadece son çıkacak sürümde) ,stack protector default.
> Fedora: Server programlarında pie , ASLR, Exec Shield, stack protector default
> Suse: Stack protector (ASLR yok ondan eminim, PIE konusunda emin değilim)
>
> Pardus için önerim: PIE, stack protector, ASLR, Exec Shield

Exec Shield'ı sevmedim, sevemedim :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/