[Gelistirici] [Contrib-commits] [buildfarm] error: programming/languages/python/python2-biggles/pspec.xml

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
3 Şub 2008 Paz 08:24:42 EET

On 03 Feb 2008 Sun 08:08:45 Pardus Buildfarm wrote:
> 'programming/languages/python/python2-biggles/pspec.xml' in BUILD

Oyy, plotuils içerisinden libxmi kütüphanaleri çıkıyor.

> plotutils paketi, versiyon 2.4.1, sürüm 1, inşa 3 kuruluyor
> Program sonlandırıldı.
> pisi.atomicoperations.Error: Dosya çakışmaları:
> /usr/share/info/libxmi.info libxmi paketinden
> /usr/lib/libxmi.la libxmi paketinden
> /usr/lib/libxmi.so.0 libxmi paketinden
> /usr/lib/libxmi.so.0.1.2 libxmi paketinden
> /usr/lib/libxmi.so libxmi paketinden
> /usr/include/xmi.h libxmi paketinden

Plotutils configure.in şöyle diyor;

> dnl Do we build and install a standalone version of the libxmi
> dnl scan-conversion library?  (Not done by default because it's separately
> dnl distributed.)
> AC_ARG_ENABLE(libxmi, [  --enable-libxmi         build the libxmi
> scan-conversion library], echo enabling construction of the libxmi
> scan-conversion library; no_libxmi="no", no_libxmi="yes")
> AM_CONDITIONAL(NO_LIBXMI, test "x$no_libxmi" = "xyes")

--enable-libxmi içerisindeki libxmi'i derliyormuş :)

* libxmi paketi şu anda contribde, "enblend" libxmi'a depend ediyor.
* 2007'deki pspp paketi plotutils'e depend ediyor.

Plotutils içerisindeki libxmi kütüphanesine baktım, contribdeki libxmi ile
aynı. Plotutils libxmi'ı alıp koymuş kendi içerisine ve "eğer istersen beni
derlerken kur, uğraşma" diyor. Bu arada hatırlatayım, plotutils kendine
libxmi filan linklemiyor, sadece dağıtmak amaçlı kullanıyor.

Yukarıda plotutils'e depend eden "pspp" paketinin de libxmi ile işi yok.
Kullanmıyor. Yani paket taşıma işleminde kırılabilecek herhangi bir paket
yok. Şu anda yapılacak olan;

1- libxmi paketinin devel/2007'ye taşınması.
2- plotutils paketinin düzenlenmesi.

Ayrıca plotutils içerisinden static library çıkıyor. "--disable-static" ile
derleyince bu durum oluşuyor, "--enable-static=no" ile derlendiğinde
oluşturmuyor :\

Ekteki paket plotutils'i düzeltiyor. Paketçisi hemen ilgilenebilirse
sevinirim. ACK verilirse libxmi paketinin *.pisi ile birlikte 2007'ye
taşınması gerekecek. Sonrasında da python2-biggles'a yeni plotutils dependi
verip fixleyeceğiz.