[Gelistirici] Pardus 2008.2

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
29 Ara 2008 Pzt 21:08:16 EET

Ekin Meroğlu wrote On 29-12-2008 20:47:
> Defalarca anlatmaya çalıştığım gibi,  depoya bu güncellemeler girdiğinde :
> - eski kitaplıkla derlenmiş olan uygulamaların bu güncellemelerle sorunsuz
> çalışacağından (ABI/API kırmadığından)

Defalarca abi / api kırmadığı dile getirildi.
> - yeni kitaplıkla derlenen (ve eski sürümle çalışmaz hale gelen) uygulamaların
> olması gerektiği gibi kesin olarak bu yeni sürümlere bağımlı olduğundan
> emin olmamız gerekiyor.

Defalarca böyle bir şeyin gerekli olmadığı söylendi. Yeni sürüm gtk2 ile
derleyip eski sürümün olduğu depoya paketi yolladık, faciamız buydu.
> Birinci ihtiyaç test, araştırma ve kimi araçlarla sağlanıyor, ikinci ihtiyaç
> ise depoda bu durumda olan paketlerin tespit edilerek gerekli
> bağımlılıklarının düzeltilmesi ile.

Ve defalarca basit çözüm önerileri de dile getirdim.
> Biraz tarih : Bu güncellemeler test deposuna girip bu paketlere linklenen bir
> paketin eski gtk2/glib2 ile sorunlu olduğu anlaşılınca acil çözüm adına
> paketleri revert ettim, listeye de hem o anda hem de sonrasında bir kaç kez
> bu durumu ve yapılması gerekenleri yazdım.

Defalarca da böyle bir şey yapmakta yanlış davrandığımızı da söyledim,
abi / api kırımı yoktu diye =) az önce dediğim gibi, yeni glib2 ve gtk2
ile paketleri derleyip, eski sürüm glib2 ve gtk2 paketlerinin yer aldığı
depoya paketi gönderdik ve böyle bir hatayla karşılaştık.
> [...]
> depodaki ilgili paketleri planlı ve geliştirici listesini haberdar ederek
> elden geçirmek, bu durumda yukarıda özetlemeye çalıştığım sorunların çözülmüş
> olduğunu garanti etmek zorundayız. Ve maalesef bu güncellemelerle ilgili
> sorunu ilk kez fark ettiğimiz 4 Ekim'den beri herhangi bir geliştirici bu
> değişiklikleri (hepsini bir arada) yapmadı.Eğer ilgili paketlerin sorumluları
> bu değişiklikleri yapıp sorunsuz olduğunu test etmemizi sağlayabilirlerse bu
> güncellemeler depoya girecek, ama kimse yapmazsa 2008.3 öncesinde aynı mail'i

Malesef sizin kadar paketleme konusunda yetişkin olmadığımdan ve
neredeyse bu paketlerle bu kadar ilgilenebilen -bu listeye bu konu
hakkında bir şeyler karalayan- tek geliştirici olduğum için aklıma çözüm
önerilerinden başka bir şey gelmiyor. Defalarca dediğim gibi bu üç adım
sorunsuz bir şekilde tamamlanırsa geçişte problem olmayacak:

- Gtk2 ve Glib2'yi devel'de güncelle.
- gail bağımlılığı olanlara (3 tane paket var sanırım) gtk2 strict dep
belirt ve release artır.
- sigara içiyorsanız sigara için, oyun bağımlısıysanız oyun oynayın,
keyfinize bakın. (üç adım dedim de, üçe tamamlıyım dedim)
> [...]
> duyan geliştiriciler, bu güncellemelerin gerekli ve sorunsuz olduğunu diğer
> geliştiricilere anlatarak, depodaki ilgili tüm paketlerde gerekli
> değişiklikleri yaparak ve onları ikna ederek  bu kararın alınmasını
> sağlayacak. Tabii ki bu kararın "almayalım" yönünde çıkması da oldukça
> olası - zamanında Fatih'in yazdığı gibi bu kadar kritik durumdaki paketlerin
> güncellenmesi için aynı derecede önemli nedenler gerekiyor, ben kendi
> adıma "bu güncellemelerin depoya girmemesi bize ne zarara veriyor" sorusuna
> bile detaylı bir yanıt alabilmiş değilim bu listede dönen bunca mesajdan
Ben ikna edemedim, başaramadım, anlatamadım, beceremedim. Yapabileceğim
bir şey de kalmadı, zaten çok da önemli güncellemeler değil ama benim
asıl anlatmak istediğim, bu işin gerçekten basit olduğu. Hani
Gnome-mplayer'in volume ikonu neden çıkmıyor yahu diye başımızın etini
yiyeceğimize, bir minik güncellemeyle birçok bug kapanabilir diye ümit
ediyordum. =)

Saygılar.