[Gelistirici] Pardus 2008.2

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
29 Ara 2008 Pzt 20:47:34 EET

Merhaba;

Monday 29 December 2008 tarihinde, Gökmen Görgen şunları yazmıştı:
> Pardus 2008.2'de Gtk2 ve Glib2 güncellemesi ile ilgili bir karar alındı
> mı? Yeni sürümde bunların güncelleştirmeleri mümkün görülüyordu.
> İyi günler.

Bu konuda verilecek bir "karar" yok, bu güncellemeye karşı alınmış bir karar
da yok.

Defalarca anlatmaya çalıştığım gibi,  depoya bu güncellemeler girdiğinde :
- eski kitaplıkla derlenmiş olan uygulamaların bu güncellemelerle sorunsuz
çalışacağından (ABI/API kırmadığından)
- yeni kitaplıkla derlenen (ve eski sürümle çalışmaz hale gelen) uygulamaların
olması gerektiği gibi kesin olarak bu yeni sürümlere bağımlı olduğundan
emin olmamız gerekiyor.
Birinci ihtiyaç test, araştırma ve kimi araçlarla sağlanıyor, ikinci ihtiyaç
ise depoda bu durumda olan paketlerin tespit edilerek gerekli
bağımlılıklarının düzeltilmesi ile.

Biraz tarih : Bu güncellemeler test deposuna girip bu paketlere linklenen bir
paketin eski gtk2/glib2 ile sorunlu olduğu anlaşılınca acil çözüm adına
paketleri revert ettim, listeye de hem o anda hem de sonrasında bir kaç kez
bu durumu ve yapılması gerekenleri yazdım.

Bu güncellemeleri almak/almamak ilgili verilmiş bir karar yok, ama her iki
depodaki ilgili paketleri planlı ve geliştirici listesini haberdar ederek
elden geçirmek, bu durumda yukarıda özetlemeye çalıştığım sorunların çözülmüş
olduğunu garanti etmek zorundayız. Ve maalesef bu güncellemelerle ilgili
sorunu ilk kez fark ettiğimiz 4 Ekim'den beri herhangi bir geliştirici bu
değişiklikleri (hepsini bir arada) yapmadı.Eğer ilgili paketlerin sorumluları
bu değişiklikleri yapıp sorunsuz olduğunu test etmemizi sağlayabilirlerse bu
güncellemeler depoya girecek, ama kimse yapmazsa 2008.3 öncesinde aynı mail'i
bir kere daha yazmayacağım.

Özetle - bu paketler hakkında bilgi sahibi olan ve bu güncellemelere ihtiyaç
duyan geliştiriciler, bu güncellemelerin gerekli ve sorunsuz olduğunu diğer
geliştiricilere anlatarak, depodaki ilgili tüm paketlerde gerekli
değişiklikleri yaparak ve onları ikna ederek  bu kararın alınmasını
sağlayacak. Tabii ki bu kararın "almayalım" yönünde çıkması da oldukça
olası - zamanında Fatih'in yazdığı gibi bu kadar kritik durumdaki paketlerin
güncellenmesi için aynı derecede önemli nedenler gerekiyor, ben kendi
adıma "bu güncellemelerin depoya girmemesi bize ne zarara veriyor" sorusuna
bile detaylı bir yanıt alabilmiş değilim bu listede dönen bunca mesajdan
sonra.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]