[Gelistirici] r57490 - in playground/ozan/mudur: . bin

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
28 Ara 2008 Paz 10:40:28 EET

On Sunday 28 December 2008 02:33:47 Ozan Çağlayan wrote:

> Bir başka fikrim /var ve /tmp dizinlerinin bilgisayarın açılışında değil
> kapanışında temizlenmesi. Bunlar *volatile* dizinler olduğuna göre,
> sistemi kapattığında çoktan silinmiş olmalılar teorik bir bakış açısıyla
> ama biz bir sonraki açılışta temizliyoruz, ikisinin temizlenmesi 1
> saniyeye yakın süre alıyor.

Tam olarak amacımız nedir bu değişikliklerde? Eğer amacımız müdürü
hızlandırmaksa yanlış bir amacımız var. Çünkü temel açılış sisteminin robust
olması ve çeşitli senaryoları desteklemesi hızlı olmasından çok çok daha
önemli.

Mesela bu dizinleri açılışta temizlemezsen 1 sn kazanırsın ama crash ederek
yada elektrik kesilerek reboot olunca geride kalan stale lock dosyaları
yüzünden servisler sorun çıkarabilir. Ayrıca ne /var ne de /tmp volatile bir
dizin değil, var içinde mail ve print spool falan var, loglar var mesela. tmp
içinde ise bazen kullanılan dosyalar olabiliyor. O nedenle sadece runtime'da
anlam taşıyan lock dosyalarını falan elle seçip temizliyoruz.

cleanupTmp kendi içinde bir parça hızlandırılabilir belki, uzun bir listeyle
tekrar tekrar delete çağırıyoruz, bir sürü stat falan yapılıyor, tüm dizin
listesini alıp, bellekte tüm regexplerle filtreleyip, bir seferde
sildirebiliriz falan, ama attığımız taş ürküttüğümüz kurbağaya değecek mi?

Yok amaç açılışı hızlandırmak ise yanlış yere bakıyorsunuz. var/log/mudur
benim sistemimde müdürün tüm çalışmasının 6 ila 8 saniye arasında (default -
sysinit uptime) sürdüğünü gösteriyor. Kernelin hazırlığı 9-10 sn sürüyor
(sysinit uptime), geri kalan bekleme ise KDM tarafında. İzlenim olarak da en
çok bekleme KDM açılışı ve login sırasında oluyor. Enerjiyi bu taraflara
harcamanın getirisi daha fazla olacaktır.