[Gelistirici] r57490 - in playground/ozan/mudur: . bin

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
28 Ara 2008 Paz 03:38:59 EET

On Sun, 28 Dec 2008 03:21:09 +0200
Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> wrote:

> bizim startNetwork, interface'leri falan up edip uzak paylaşımları
> bağlıyor, X'in bunlara ihtiyacı olduğunu sanmıyorum. loopback vs
> işleri daha önce yapılıyor zaten.

 loopback değil de bilgisayarın local olmayan IP sini tercih ediyor X.
~/.ICEauthority ve ~/.Xauthority dosyalarına dikiz. Biz bunu hostname le
eşleşecek şekilde ayarladık bu yüzden sorun çıkmayabilir ama emin
değilim.

> 2.6.28. Bana bu sysklogd düzeltilebilirmiş gibi geliyor bir yaması
> bir şeyi mutlaka vardır, ulan zaten işin logger için soket yaratmak
> başka napıyorsun ki 1.5 saniye alıyor soketi başlatmak, hayret
> bişey :)

 BKL giriyordur işin içine :P (değildir tabi, olamaz olmamalı)

 Belki yaması vardır dediğin gibi

> ramfs klasmış, temiz çözüm gibi duruyor ama tam da bilmiyorum
> ramdrive gibi bir şey heralde bu, peki /tmp'de çok büyük dosyalar
> olduğunda nasıl oluyor?

 ramfs değil de tmpfs kullanmamız lazım [1], hatta rule of thumb ramfs
hiç kullanmıyorum. Tmpfs de öntanımlı olarak boş ram ın yarısı kadar
bir disk bölümü varmış gibi davranılır, istenirse boyutu
değiştirilebilir.

 /tmp i bağlamak iyi fikir değil, onu kullanıcılar kullanabiliyor
oradan dosyalarını uçurursak çok kötü olur, ayrıca bir sürü program
geçici olarak /tmp kullanıyor kesin şişer, ama ubuntu nun yaptığı
dizinler bence mantıklı

[1]
http://www.mjmwired.net/kernel/Documentation/filesystems/ramfs-rootfs-initramfs.txt