[Gelistirici] r57490 - in playground/ozan/mudur: . bin

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
28 Ara 2008 Paz 00:02:55 EET

2008/12/27 Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr>:
> Merhaba;
>
> Saturday 27 December 2008 tarihinde, Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:

> tty1'de login çalıştırmamak konusunda pek emin değilim - içimden bir ses
> ctrl-alt-F1'de login görmek istiyor :-)

> Yavaş sistemde ben de kaç kere "patladı bu X" deyip login olmaya kalktım -
> sistemin genel hızı kadar ekran kartı vs de etkili oluyor.

Kullanıcı açısından bakmaya çalışarak yazıyorum, yapılabilirlik
hakkında teknik bilgim olduğunu söyleyemem; şu iki senaryo geldi
aklıma:
1. tty1'de kullanıcı adı soran kısmı örneğin bir dakika kadar geciktirmek
2. Geciktirme şansımız yoksa, araya "lütfen grafik ekranı bekleyin,
iki dakikaya gelmezse başınızın çaresine bakın" ya da KDE'nin veya
X'in başlayamaması durumunda "grafik ekran açılamıyor, haberin olsun"
türünden (elbette daha düzgün:) bir mesaj koymak

Bu grafik ekranın geç gelmesi problemini son model bilgisayarı olmayan
çoğu kişi yaşıyor (sanıyorum, örneğini çok gördüm).. Bu iki senaryodan
uygulanabilir olanı var mı?

--
Necmettin Begiter
TBD Bilişim dergisi, Editör