[Gelistirici] r57424 - devel/applications/network/mozilla/thunderbird/files

Akın Ömeroğlu akin at omeroglu.net
27 Ara 2008 Cmt 13:28:07 EET

On Saturday 27 December 2008 13:07:04 Erkan Tekman wrote:

> Dünya ve Türkiye'deki mevcut durumun Firefox meşhur markasını kullanmamıza
> olanak sağlar bir hal olduğuna karar vererek hareket edersek mahkeme ve
> avukata gitme sırası mevcut marka sahibinde olacaktır ve bildiğim kadarı
> ile ticari zarara uğradığını ispat zorunluluğu olacaktır

Tazminat istemek için böyle bir zararın doğduğuna dair ispat etmesi belki
gerekebilir ve fakat Pardus benim markamı izinsiz olarak kullanmaktadır,
dağıtımı durdurulsun demek için herhangi bir şeyi ispat etmesine gerek yok
tescilli markaya sahip olduğunu göstermekten başka. AMD işlemcilerinin
dağıtımının Türkiye'de bu şekilde durdurulduğunu eminim benim kadar siz de
hatırlıyorsunuz.

> ve yanlış
> anımsamıyorsam Firefox tarayıcısı ortalıktayken bu ismi Türkiye'de tescil
> ettirme yoluna gittiğinden -belki de- hukuk kendisini haksız bulacaktır.

O durum ancak ileride mozilla gelip burada rücu etmek isterse olacak bir
durumdur. Kaldı ki mahkeme iki markanın aynı anda yaşayabileceğine de karar
verebilir. AMD örneğinde sonuçta yerel marka sahibi davayı kaybetti ama
AMD'nin yaklaşık bir buçuk yıl boyunca "resmi" olarak işlemci satamadığını
düşünecek olursak bu durum biraz da "buruk zafer" oldu =)

> "youtube Türkiye'de şirket kurup vergi ödemeden sitesini açmam" zihniyeti
> ile aynı noktada durmayalım ne olur...

Sapla samanı karıştırmayalım ne olur :) Türkiye'nin internet yasakları
hedesinde ki düzenlemesi tamamen "saçmalık" ama marka konusunda yaptığı
düzenleme ise hem AB ülkeleri ile uyumlu (bknz Gümrük Birliğine girmem için
ne yapmalıyım?) hem de taraf olduğumuz Paris Sözleşmesi ile uyumlu.

Yani ne kadar meşhur olursan ol tescil olmadan bir hiçsin sözünü hem elin
İngilizi, Fransızı hem de biz söylüyoruz. Youtube saçmalığı ise bizim özgün
çalışmamız.

O yüzden biri sap biri saman oluyor...

Bu konuda karar "bana kalırsa" geliştiricilerin görüşünden çok kurum
avukatlardan alınacak hukuki görüş sonucunda verilmeli. :)

Sonuçta bu kurumsal bir olduğuna göre, karar hem sizin, hem de paket sahibinin
ama benim fikrim bu yöndeydi...

İlginiz için teşekkür ederim.

--
Akın Ömeroğlu