[Gelistirici] r57424 - devel/applications/network/mozilla/thunderbird/files

Ali Işıngör isingor at gmail.com
26 Ara 2008 Cum 23:08:54 EET

2008/12/26 Gökçen Eraslan <gokcen at pardus.org.tr>

> Friday 26 December 2008 Tarihinde Akın dedi ki:
> iki
>

> Anlamadığım bir şey var, Firefox markasının tescil edilmesi, her yerde
> önüne Mozilla koyulması zorunluluğunu da yanında mı getiriyor? O zaman
> Pardus'un tescilinde de mi aynı şey geçerli, herkes TÜBİTAK Pardus diye mi
> kullanmak zorunda mesela?

Gökçenciğim, sapla samanı birbirine fena halde karıştırıyorsun. Anlamamakta
ısrar ettiğin şey, adına FF, Firefox şeklinde adını kısalttığımız ürünün
resmi adının *Mozilla Firefox* olması.

Mozilla Firefox'un sitesinde şu
adrese<http://www.mozilla.org/projects/firefox/firefox-name-faq.html>bakarsan,
aynen şunu söylediklerini görürsün:

*Is it Firefox or Mozilla Firefox?*

*The official name is Mozilla Firefox. We will often shorten that to
Firefox. *

> Bir de eğer böyleyse, neden burda[1], burda[2] ve burda[3] hiç Mozilla
> Firefox diye değil de Firefox diye geçiyor bu tarayıcının adı? Yani, bu
> konuda yeterince hassas olsalardı, her yerde öyle kullanırlardı diye
> düşünmekten alıkoyamıyorum kendimi :)

Yine aynı örneği vereceğim. Programların resmi adını kullanmak genel
prensibimiz olmalı. Bu kısaltmaların sonu yok, hani olur da World of
Warcraft özgürleşirse onu da menüye Warcraft ya da WOW olarak mı koyacağız?

Firefox, Thunderbird, Sunbird gibi ürünlerin başına Mozilla adının
konmasının pratik bir faydasını da gördüğümü söylemiştim. Bu ürünler
Programlar > İnternet menüsünde alt alta duracak, OpenOffice.org'da da bunu
yapıyoruz, bak ne güzel kullanıcının da hayatını bir parça kolaylaştıracağız
diye bir somut önerim olmuştu.

Aslında benzer bir şeyi söylüyoruz, herkes bu paketlerin isimlendirilmesinde
bir standartlaşma istiyor. Benim tavrım, bu standartlaşmanın kişissel
beğenilerimiz değil, ürünlerin resmi adları üzerinden yürümesi yönünde :)...

Ama yok bu tartışmanın zemini Mozilla Firefox'u kim daha çok seviyor, kim
Firefox'u tercih ediyor  ya da +1 göndermelere kayacaksa, tüm söylediklerimi
unutmanı senden rica ediyorum...

Öperim Ali