[Gelistirici] r57424 - devel/applications/network/mozilla/thunderbird/files

Akın Ömeroğlu akin at omeroglu.net
26 Ara 2008 Cum 23:02:18 EET

On Friday 26 December 2008 22:43:03 Gökçen Eraslan wrote:
> Friday 26 December 2008 Tarihinde Akın dedi ki:
>
> Anlamadığım bir şey var, Firefox markasının tescil edilmesi, her yerde
> önüne Mozilla koyulması zorunluluğunu da yanında mı getiriyor? O zaman
> Pardus'un tescilinde de mi aynı şey geçerli, herkes TÜBİTAK Pardus diye mi
> kullanmak zorunda mesela?

Dilim döndüğünce daha iyi anlamana yardımcı olmaya çalışayım o halde sevgili
Gökçen. Paragrafın ilk satırını tekrar okursan bu sorunun "ülkemizde"
kaynaklandığını söyledim. Mozilla kendi markası olan Firefox markasını Avrupa
Birliği ülkelerinde ve Amerika'da tescil ettirmiş olmasına rağmen (Asya
kıtası ve bir takım sair ülkeleri araştırmadım.) bu tescili ülkemizde
yapMAmıştır.

Fazla ayrıntıya girmek istemediğimden Mozilla'nın şu andaki tescilli markası
için Türkiye'de rücu hakkını Paris Anlaşmasına göre kullanırsa edineceği
hukuki avantajı ve diğer konulara girmiyorum.

Markada karıştırılma ihtimali çok basit bir anlatımla tescilli bir markanın
ismi, logosu,rengi ya da markayı oluşturan bir başka "esaslı unsurunu" bir
başka tescilli olsun olmasın marka tarafından kullanılması durumunda ortaya o
markayı kullanan kullanıcıların bu iki markayı karıştırma ihtimalinin
çıkmasını anlatmaktadır. Örneğin Chanel ile Şanel, Mintax ile Mintaks benzer
markalardır.

Bu sebeple karıştırılma ihtimalini engellemek maksadı ile şu çözüm önerisini
getirdim. Üretici firmanın adını ürünü ile birlikte yazmak. Senin daha farklı
bir çözüm önerin de olabilir pek tabi =)

Pardus markasına bakacak olursan bilgisayar hizmetleri ile sınıflarda Pardus
markasının tek tescil sahibi olduğunu göreceksin. İleride bir gün aynı
sınıfta Pardus markası tescil edilmeye çalışırsa zaten UEKAE avukatlarının
durumu engelleyeceğinden şüphem yok.

> Bir de eğer böyleyse, neden burda[1], burda[2] ve burda[3] hiç Mozilla
> Firefox diye değil de Firefox diye geçiyor bu tarayıcının adı? Yani, bu
> konuda yeterince hassas olsalardı, her yerde öyle kullanırlardı diye
> düşünmekten alıkoyamıyorum kendimi :)

Burda, burda ve burda yazmamalarının sebebi sanırım önemli olarak gördükleri
tüm ülkelerde tescilli marka olması olabilir. =) Dediğim gibi bu sorun
ülkesel...

--
Akın Ömeroğlu
www.ozgurlukicin.com