[Gelistirici] [paketler-commits] r57424 - devel/applications/network/mozilla/thunderbird/files

Ali Işıngör isingor at gmail.com
26 Ara 2008 Cum 00:45:55 EET

2008/12/26 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>

> Yep ikisi de ya Mozilla X ya da X olmalı.

Hımmm... Ben yaşlı bir adam olarak karşı tepelerin dutluk, tarayıcının
adının ise "Mozilla Firebird" olduğu zamanları hatırlayıp, Firefox için
marka çakışması var demişim. Aslında böyle bir çakışma yok.

Ben yine de tarayıcının "*resmi adı*" olan Mozilla Firefox'un kullanılması
taraftarı olduğumu söyleyeyim. Birinci neden, aslında çok basit:
Programların resmi adını kullanmak genel prensibiz olmalı. Ayrıca bu
kısaltmaların sonu yok, hani olur da World of Warcraft özgürleşirse onu da
menüye Warcraft ya da WOW olarak mı koyacağız?

İkinci nedenim ise çok daha pratik bir gerekçeye dayanıyor. Gelecekte
depodaki Mozilla ürünlerinin sayılarının artacağını tahmin etmek için
müneccim olmaya gerek yok. *Mozilla Firefox*, *Mozilla Thunderbird,* *Mozilla
Sunbird*'ün (1.0 sürümü artık çıktı çıkacak..) Programlar > İnternet
menüsünde alt alta ve birlikte durması gerektiğini düşünüyorum. Bu ürünler
hem birbirini tamamlayan hem de kendi aralarında çok iyi konuşan yazılımlar.
Birlikte durmalarında fayda var...

Ali