[Gelistirici] Cok fazla Guncelleme?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Ara 2008 Çar 20:40:15 EET

Merhaba,

Gozlemledigim bir hususu paylasmak istedim. Belki daha once tartisilmistir
ama benim haberim olmamistir, boyle bir durum varsa kusuruma bakmayin.

Gordugum kadari ile Pardus'ta diger ana dagitimlara nazaran (en azindan
Ubuntu) cok daha fazla paket guncellemesi cikiyor. Bu yoruma gore hem iyi
hem kotu olabilir. Kotu yonu, kullanicilar asiri duzeyde paket guncellemesi
ile karsi karsiya kaliyorlar, cogu zaman yavas ADSL ve limitli tarifeye
sahip oldugundan hosnutsuz olabiliyor.

Belki cozum olarak;
- 200x.y gibi bir release'de sadece guvenlik ve kritik hatalarin
duzeltilmesi
- 200x.(y+1) 'e gecmek isteyen kullanicinin depo adresi degistirerek bunu
yapmasi
- Son release'i kullanmasina ragmen yine de paketlerin en son versiyonunu
isteyen kullanicinin -test deposunu ya da "backports" gibi bir baska depoyu
kullanmasi
- Veya Xdelta'nin calistirilmasi, update'lerin boyutunun ciddi sekilde
azaltilmasi

gibi cozumler olabilir. Bunlardan en az sorun cikartacak veya en az kaynak
isteyen varsa bunun pesine dusulebilir :)

Bu soylediklerim tartisildigini gordugum depo politikalari mesajlari ile
benzerlik gosteriyorsa gormezden gelebilirsiniz, sadece kullanici tarafindan
bir yorum yapayim dedim :)

--
Emre