[Gelistirici] BootPerformance

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
22 Ara 2008 Pzt 20:34:21 EET

Emre Erenoglu wrote:

> Guzel dusunmusler bu spec'i yazmislar. Ben bu kernel patch'inin oldugu
> mail threadini de okudum, Linus henuz kabul etmemis ama bakarsiniz bir
> gun kabul ediverir. Cok negatif gelmedi bana. Ayrica sanirim Ingo ya
> da diger developer'lardan birisi 3 aydir test sistemlerinde test
> ettiklerini, bu patch'ten bir regression olmadigini soylemis.
Evet linus kabul etmedi, bir ara hakikaten bazı sorunlar yarattı ancak
geliştiricileri düzeltti. Özetle subsystem'leri asenkron olarak
initialize ediyor kernel bu yamayla.

> Yorumlarima gelince:
>
> 1) Pardus'ta boot zamanini olcen bir sistemimiz var mi? Yani ornegin
> logon ekranina gelene kadar olan surede, hangi islem ne kadar sure
> tutmus bunu gorebiliyor muyuz? Bunu bilirsek en uzun sure tutanlardan
> baslayarak saldirilabilir.
playground'umda bootchart var, grafik cıkartıyor boot zamanı ile ilgili.

> 2) Kernel Mode Setting denen bir sey var, grafik ekrani direk
> initialize etmek icin kullaniliyor, ilginc olabilir, hiz kazandirabilir.
2.6.29 ile gelecek, gelince geçeceğiz ancak şu an en iyi bazı radeon
kartlarla çalışıyor. Fatih daha fazlasını biliyor :)

> 4) Acilista dosyalari hangi sirayla okundugu ara sira profile edilip,
> disk layout'u ona gore ayarlanir ve/veya bunlar tek parca bir dosyaya
> koyularak boot sirasinda hop diye okunup ramdisk'e koyulur, gerisi
> ramdisk'ten acilir. (fantazi oldu biraz)
fantazi değil, sreadahead adlı aracın yaptığı bu. O bahsi geçen 5 sn'lik
demo'da, onun dışında fedora'da falan kullanılıyor kendisi. Ancak ne
hikmetse pardus'ta çalışmıyor, hangi dosyaların okunduğunun bilgisini
toplayan collector, açılışta sistemi kitliyor.

> 5) Grub'un suresini biz de kisaltabiliriz
Bu aslında dolaylı bir hız kazancı, adam yiyorlar. Orada kasti bir
bekleme var sonuçta, isteyen kullanıcı gidip boot-manager'dan ya da
grub.conf'tan bunu değiştirebiliyor. Bazı dağıtımlar hiç göstermiyor
orayı, ESC'e basın diyor default'la açmayacaksanız. Bence bu da güzel
bir yaklaşım..

> 6) Splash screen gostermek (turuncu boot ekranimiz) zaman aliyorsa
> ucurulabilir, (2) bu iste de iyi olabilir.
Zaman almasından ziyade arada sırada bazı sorunlara yol açıyor. Ben de
pek sevmiyorum kendisini.

> En onemlisi bence 1, nerenin yavas oldugunu bilirsek ona gore hareket
> edebiliriz. Ayrica bu spec'teki "hizli boot ediyorsak stand-by veya
> hibernate'e ne gerek var" yorumuna katilmiyorum, bunlar da asiri
> onemli, sirketteki Windows ve evdeki Pardus'u nerdeyse hic kapatmam,
> hep suspend to RAM ve devam.
Aslında o tüm spec'in Rationale'i olarak tanımlanmış, benim hoşuma
gitti. Gerçekten boot hızlı olsa niye suspend'le falan uğraşasın ki?

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>