[Gelistirici] BootPerformance

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
22 Ara 2008 Pzt 20:26:54 EET

Merhaba,

2008/12/22 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>

> https://wiki.ubuntu.com/KernelTeam/Specs/BootPerformance
>
> Yorumlar, fikirler..

Guzel dusunmusler bu spec'i yazmislar. Ben bu kernel patch'inin oldugu mail
threadini de okudum, Linus henuz kabul etmemis ama bakarsiniz bir gun kabul
ediverir. Cok negatif gelmedi bana. Ayrica sanirim Ingo ya da diger
developer'lardan birisi 3 aydir test sistemlerinde test ettiklerini, bu
patch'ten bir regression olmadigini soylemis.

Yorumlarima gelince:

1) Pardus'ta boot zamanini olcen bir sistemimiz var mi? Yani ornegin logon
ekranina gelene kadar olan surede, hangi islem ne kadar sure tutmus bunu
gorebiliyor muyuz? Bunu bilirsek en uzun sure tutanlardan baslayarak
saldirilabilir.

2) Kernel Mode Setting denen bir sey var, grafik ekrani direk initialize
etmek icin kullaniliyor, ilginc olabilir, hiz kazandirabilir.

3) Geri bildirim Aracina yapilacak bir eklenti ile, Pardus kullanicilarinin
bilgisayarlarinda hangi modullerin yuklu oldugu yoklanip, cikan sonuca gore
en fazla olan moduller in-kernel olabilir.

4) Acilista dosyalari hangi sirayla okundugu ara sira profile edilip, disk
layout'u ona gore ayarlanir ve/veya bunlar tek parca bir dosyaya koyularak
boot sirasinda hop diye okunup ramdisk'e koyulur, gerisi ramdisk'ten acilir.
(fantazi oldu biraz)

5) Grub'un suresini biz de kisaltabiliriz

6) Splash screen gostermek (turuncu boot ekranimiz) zaman aliyorsa
ucurulabilir, (2) bu iste de iyi olabilir.

En onemlisi bence 1, nerenin yavas oldugunu bilirsek ona gore hareket
edebiliriz. Ayrica bu spec'teki "hizli boot ediyorsak stand-by veya
hibernate'e ne gerek var" yorumuna katilmiyorum, bunlar da asiri onemli,
sirketteki Windows ve evdeki Pardus'u nerdeyse hic kapatmam, hep suspend to
RAM ve devam.

Bunun disinda, attigimiz tasin (harcanan zamanin), urkuttugumuz kusa
degmemesi durumuna dikkat etmek lazim. Belki Ubuntu'nun yazdiklarindan
ve/veya yukarda yazdiklarimdan bazisini yaparak zamani %50 azaltirken,
digerlerini yapmak 2 kat daha fazla emek isteyip ancak 10% iyilesme sagliyor
olabilir.

--
Emre