[Gelistirici] Test süreçleri - Otomasyon ve Ölçüm

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
21 Ara 2008 Paz 13:00:17 EET

Sat, 20 Dec 2008 18:51:58 +0200, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :

> Test adımını ortadan kaldırsak toplam süre 12,5 gün olacak. Bunun
> kabul edilebilir, 17,6'nın kabul edilemez bir süre olduğunu mu
> düşünüyoruz?
> ACK/NACK ve test adımlarını kaldırırsak süre 6,4 güne düşecek. Evet,
> bu diğerlerinden net bir şekilde 1+ hafta daha kısa bir süre. Ama
> gerçekten aradaki süreçleri kaldırmaya değecek mi?
Oncelikle kisisel fikrim, yapilan istatistik cok sagliksiz. Rastgele
paket secerek yapilmis ama zaman dilimlerine gore yapilan is oldukca
farklilik gosteriyor.

Hicbir problemi olmamasina karsin 1.5 ayda gecen paketler oldugu gibi,
problemli olmasina karsin 3 gunde aktarilan paketler de oldu.
Sadece son 1 ayda, o da rastgele ortalama alip paketlerin 17.6 gunde
depoya vardigini dusunmek, yanlis bir kabulle yanlis bir sonuca varmak
oluyor.

Ornegin ilgili kisilerin halet-i ruhiyyesine gore bir paketin sadece
ikili test deposuna varmasi bile bir haftayi bulabiliyor. Ya da test
deposuna bir gun sonra varmasina karsin, test surecine girmesi 2-3
haftayi bulabiliyor.

Su bir gercek, bu konunun tekrar ciddi (ve sert) bir bicimde
tartisilmaya baslandigi son 1-2 ayda test sureci artik daha ciddi
bicimde yapiliyor. Daha once baska gelistiriciler yine bunu dile
getirmisti, bir konu tartisildigi sirada dikkat edilmeye baslaniyor,
daha sonra tekrar eski haline geliyor. Ama bununla ilgili "adı konmuş"
zaman kurallari olmadigi icin bu sagliksiz olcumun bile aslinda sadece
gecici bir performans olarak kalabilecegi bir gercek.

Daha test ekibinin gokten zembille indigi ilk andan beri ayni seyi
defalarca soyledim. Surecin belirsiz degil, belirli olmasi gerekir.
Paket testlerine ne zaman baslanir (or: her Sali), kararli depoya ne
zaman paket aktarilir (or: her Pazartesi), test deposu ne zaman
derlenir (or: her iki gunde bir). Bunu kisilerin keyiflerine birakmamak
gerekiyor. Yakinda test surecinde 1 yili devirmis olacagiz, hala bu
konuda bir arpa boyu yol katedilmek istenmiyor.

Istenmiyor diyorum cunku bunlari tanimlayip, kaotik ve belirsiz ortam
yerine bunu gercek bir surec haline getirmenin cok zaman alacagini
dusunmuyorum.

Oysa nedense surekli bir "savunma" ve "koruma" hali devam ediyor.
Yapilan bircok iyilestirme onerisi (paketleri siniflandirma, zaman
tanimlarinin yapilmasi, vb) sanki yapilmamis gibi davranilip "ya hep,
ya hic" yaklasimlari sergileniyor.

Ben yapilan saptirmalari duzeltmek icin hem tekrar tekrar anlatmakta,
hem de surekli yazdiklarimi hatirlatacak enerjiyi bulmakta gucluk
cekiyorum.

                   Doruk