[Gelistirici] Test süreçleri - Otomasyon ve Ölçüm

Ali Işıngör isingor at gmail.com
20 Ara 2008 Cmt 23:21:12 EET

2008/12/20 Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr>

> [...]
> için
> test deposunda birkaç gün kalmasını ve test deposu kullanıcılarından
> olumsuz
> bir ses çıkamamasını şart koşuyor. Bu süre 2 gün dersek zaten depoya giriş
> ile ACK/NACK listesine giriş arasındaki süre ortalama 5,5 gün olmak
> durumunda. Buradaki sonuç (6,1 gün) kabul edilebilir uzaklıkta, bu politika
> değişmeden yarım günden daha fazla kazanç sağlanabilirmiş gibi görünmüyor.
>
> Test adımını ortadan kaldırsak toplam süre 12,5 gün olacak. Bunun kabul
> edilebilir, 17,6'nın kabul edilemez bir süre olduğunu mu düşünüyoruz?

Test adımını kaldırmaya karşı olduğumu söyleyeyim. Test takımı son günlerde
çok iyi hatalar yakalamaya başladı. Hatta tam tersine, test ekibinin
derinliğini ve testçilerimiz içinde farklı ilgi alanlarından gelen kullanıcı
profillerini çoğaltmamız gerekiyor.

> ACK/NACK ve test adımlarını kaldırırsak süre 6,4 güne düşecek. Evet, bu
> diğerlerinden net bir şekilde 1+ hafta daha kısa bir süre. Ama gerçekten
> aradaki süreçleri kaldırmaya değecek mi?

Koray'ın deyimiyle söyleyeyim: Upstream ile halay çekmeye çalışmanın son
kullanıcıya hiçbir faydasının olmayacağını düşünüyorum. İsteyenlerin stable
depo yerine doğrudan test deposunu kullanma şansı zaten mevcut...

Ali