[Gelistirici] yeni gelistiriciler kazanmak

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
20 Ara 2008 Cmt 06:08:26 EET

Mon, 8 Dec 2008 04:34:30 +0100, "selim ok" <selimok at gmail.com> :

> Nasil cözülecek diye daha önceden de tartistigimiz yeni gelistirici
> bulma sorunumuz bana kalirsa daha da derinlesmis gibi görünüyor.
> Yapabilecek misiniz bilmiyorum ama IRC, forumlar ve e-posta
> listelerine cok daha fazla zaman ayirin demek istiyorum sadece (zaman
> ayiranlari tenzih ederim). Bunlarin meyvesini almak uzun sürer ama bu
> tartismaya katilan arkadaslarin önemli bir yüzdesi, su anda yerinde
> yeller esen gelistiriciler sayesinde buradalar. (Evet ben onlardan
> biriyim diyenler parmak kaldirabilir. Yoksa sonsuza kadar anonim
> kalin.)
Kesinlikle katiliyorum.

Yeni gelistiriciler gokten zembille inmiyorlar. Birebir "temas" onemli
bisi. Insanlar iletisim kurdukca gelistiricilere isiniyorlar, o
gelistiricilerin de kendileri gibi "iki kolu, iki bacagi, iki gozu"
oldugunu goruyorlar. Gelistiriciler iletisim kurduklari insanlara "siz
de katki yapabilirsiniz, hadi gelin siz de bisiler katin" duygusunu
aşılayabiliyorlar.

Ben Pardus'u gelistirmekte kullandigimiz araclari (listeler, svn, wiki,
bugzilla, vb) da insanlara birebir anlatmanin yararli olabilecegini
dusunuyorum. Ne yazik ki bircok insan Ozan'in bahsettigi arastirmalari
yapip, kendi kendilerini Pardus'a dahil etmeyi basar(a)mayabiliyorlar.

Bundan hareketle, 13. Turkiye'de Internet Konferansi'nda Pazartesi günü
(22 Aralık) 15:00'te "Pardus Geliştiricisi Olmak" başlıklı bir seminer
vereceğim. Seminerde bir Pardus geliştiricisinin projenin gelişimini
izlemek ve gelişimine katılmak için kullandığı svn depoları, e-posta
listeleri, hata takip sistemi, wiki gibi internet araçlarının etkin
kullanımını birebir internette gezerek anlatacağım. Bir geliştirici
nasıl projedeki gelişmeleri takip ediyor, onu gösterme düşüncesindeyim.

Bu bir yerde yazılan/çizilenlerin ve belgelerin görüntülü bir anlatımı
gibi, evet :). Baslamak bitirmenin yarisi derler, bu seminerin de
gelistirici olmayi kafasindan gecirenlere ama gozunde buyutenlere bir v0
saglayacagini, boyle bir dusuncesi olmayanlara da merak uyandiracagini
tahmin ediyorum.

Bence bu tarz bir seminer, bircok universitenin bilgisayar bölümünde ya
da meslek yüksek okulunda verilebilir ve cok da ilgi ceker. Bir
seminerden tek bir gelistirici kazanilsa bile "maliyetini" kurtarir
bence :)

                   Doruk