[Gelistirici] Network Manager'ın ağ bağlantısı kurarken hangi ortamdasınız sorusunu sorması.

ozan at pardus.org.tr ozan at pardus.org.tr
18 Ara 2008 Per 18:28:30 EET

> 18 Aralık 2008 Perşembe 14:20 tarihinde Furkan Duman

> Buldum. Harika. Bunu hemen niye kullanmaya başlamıyoruz Ozan?

Bilmem betiği ben yazmadım sadece vakit bulduğum bir aralar test ettim.
Kısaca mekanizmayı ve yapılması gerekenleri özetleyeyim:

ifplugd kararlı duruma gelmiş, gelişmesi 2-3 yıl kadar önce durmuş,
tastamam bir daemon. Oldukça küçük bir memory footprint'i var, bayağı
minik bir şey. Bizim dışımızdaki dağıtımların genelde hepsinde bunun
arkada çalıştığına şahit oldum yani kullanılan bir mekanizma.

Her interface için ayrı bir daemon başlatmanız gerekiyor. daemonlara
parametreyle interface'i, down-delay ve up-delay veriyorsunuz. Bu son
ikisi saniye cinsinden ve ifplugd link state'in down olduğunu anladıktan
kaç saniye sonra betiği tetikleyecek, link geri geldikten kaç saniye sonra
betiği tetikleyecek bunları tanımlıyor.

Hangi interface'ler için daemon'ın başlayacağını paket şu anda
/etc/conf.d/ifplugd.conf'tan alıyor comar servis betiği. Bunun böyle
olmaması ve hali hazırda sistemde bulunan tüm interface'ler
(eth*,ra*,ath*,wlan*,vs.) için çalıştırılması gerekiyor. Basit bir comar
şeysiyle elde edilebiliyordur bu bilgi heralde.

Neyse bu arkadaşlar çalışıyorlar, eth0'in link state'i down olunca mesela,

ifplugd.action eth0 down

çağırıyorlar. Gerisi ifplugd.action'a kalmış. Bu çomarize bir betik ve
elden geçmesi gerekiyor NM altyapısını iyi bilen biri tarafından. Ben
denediğimde sorun şuydu:

1. Bağlıyım,
2. Kabloyu çekiyorum, down-delay süre sonra NM'den popup geliyor bağlantı
gitti diye. (Burda seviniyor insan biraz, yıllar sonra ateşi bulduk
diye..)
3. Kabloyu takıyorum, up-delay kadar sonra popup geliyor ahanda geldi diye.
Ancak bu noktadan sonra hiçbiryere falan ping atamıyordum, internet geri
gelmiyordu, ben de routing table ile ilgili bir şey olabileceğini
düşünmüştüm.

Haaa.. Bunlar işin güzel tarafları bir de kablosuz hadisesi var ki o cok
fena. HAL'in rfkill arabirimi pislik içinde, düzgün çalışmıyor. iwl3945'te
switch'i kapattığımda link down bilgisini alıyorum ancak geri geldiğinde
alamıyorum. iwl'ler için ayrı, dell'ler için ayrı kodlar falan var. HAL
halen sürüm çıkartamadı ancak git'te hepsini tekrar yazdılar. Ama o sürüme
2008'de geçebilecek miyiz bilemiyorum.

İkinci parti kernel tarafı. Kernel tarafında da rfkill altyapısı tamamen
değişti.

Kısacası ilk planda ifplugd desteğini sadece kablolu aygıtlar için
getirmek, kargaşayı önleyecektir diye düşünüyorum.

Uzun ama aciklayici oldu sanırım. Bu desteğin eksikliği aslında NM'in hata
dediğimiz bir çok tutarsızlığının ana sebebi.