[Gelistirici] Network Manager'ın ağ bağlantısı kurarken hangi ortamdasınız sorusunu sorması.

ozan at pardus.org.tr ozan at pardus.org.tr
18 Ara 2008 Per 18:14:09 EET

> 18 Aralık 2008 Perşembe 14:15 tarihinde Furkan Duman
> <coderlord at gmail.com> yazdı:
>
> PPP konusunda bilgili olup da, yardımcı olmak isteyen var mıdır? Bu
> sadece VPN ile ilgili bir sıkıntı değil. PPP'nin kullanımının
> gerektiği yerlerde yaşayacağımızı düşünüyorum. O yüzden PPP ile biraz
> uğraşmak istiyorum. Gürer ve Onur ppp betiklerini yazmıştı sanırım.
> Bağlantı durumunu belirleyemediğimiz için mi link betiklerinde bu
> durumu gözardı ettik? (En azından öyle algıladım hatam olabilir)

Ben geçen hafta elime geçen bir USB ADSL modem ile internete çıkmaya
çalıştım br2684ctl ve rp-pppoe kullanarak. Yaklaşık 1 saate yakın
uğraştım, deli oldum. Bağlantı PPPoA olduğu için pppoe betiklerini
kullanmama hiç gerek yok diye düşündüm adına aldanarak. Meğerse onu da
kullanmak gerekiyormuş..

Önce bir nas arabirimi yaratılması gerekiyor daha sonra pppoe-setup ile
genel bir yapılandırma ve arkasından pppoe-connect ile bağlanma
teşebbüsleri. pppoe-stop ile bağlantıyı sonlandırma. Temelde hepsi aslında
pppd'ye giden yolda hazırlayıcı betikler, sonuçta o daemon kullanılıyor.

Benim anladığım bunlar