[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci, deneme 2 (Part 1)

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
18 Ara 2008 Per 13:21:15 EET

On Monday 15 December 2008 15:27:08 Ekin Meroğlu wrote:
> Merhaba;
>
> Kararlı depo süreci tartışmasında konuşulanların üzerinden geçtim; özet bir
> belge [1] hazırladım, şu anda işleyen süreci de grafiğe döktüm - şu ana
> kadar fikir belirten herkese teşekkürler.
>
> İmdiiiii, ekleme / düzeltme / yeni tartışmalar için pamuk eller klavyeye
> :-P
>
> [1]
> http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:Kararlı_Depo_Sureci

Uzun postaların okunma ve yanıtlanması zor geliyor sanki. 3 e Böldük bakalım.
Vira pismillah...

>Geliştiricinin stable at pardus.org.tr listesine e-posta atarak ilgili kararlı
>depoya merge istemesi
>+ Web uygulaması ile takip edilebilir ()

Sanki bu işi de noan ile yapmak pek zor olmasa gerek. Aynı alt yapı ile olur
gibi geldi bana. Ama Bahadır daha iyi bilecektir.

>Test deposunda biriken paketler için e-posta listesinde ACK/NACK istenmesi
>+ Web uygulaması ile takip edilebilir ()

Bir dahaki ACK/nack e kadar ( ~1 Hafta ) bunu çalışır hale getirebilirmiyiz,
ne diyorsun Bahadır ?

>ACK alan paketlerle testçi deposu oluşturulup depo bütünlüğü testi yapılması,
>Testci deposu ile paket testleri yapılması

Bu madde ile ilgili uygulanabilir bir çözüm önerisi yok gibi. Yavaş denilen
test sürecinin ortalaması 4,5 gün ( konu ile ilgili detaylı veriler
yakında... )

Test süresi çok kısa tutulunca testlere katılım ciddi olarak düşüyor. Test
takımına test için en az 3 akşam verilmeli. Buna depo oluşturma gelen geri
döüşleri işleme , hata tekrar etme gibi işleride eklerseniz 4 günün altı
mantıklı değil test işi için.

Bu bölümle ilgili benim aklımdaki tek çözüm test safhası ile ilgili daha fazla
otomasyon.

--
İyi Çalışmalar,

Serbülent