[Gelistirici] Kernel 2.6.28

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
17 Ara 2008 Çar 20:03:57 EET

On Wed, 17 Dec 2008 11:13:54 +0200
Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> wrote:

> Merhaba;
>
> Tuesday 16 December 2008 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:

 Konunun toolchain vs. ile alakası yok aslında, Erkan Bey thread çalmış
sadece... Şu anda aynı depo içerisinde birden fazla toolchain vs.
desteklemek gibi bir niyetimiz yok, uzun süre de buna ihtiyacımız
olacağını zannetmiyorum. KDEx geçişi de herhalde bu dağıtımın şu anki
yaşı iki katına kadar bir daha karşılaşmayacağımız bir şekilde
karşımıza çıktı, bunu da şu anda 2008 de ve 2009 da her iki KDE den
ufak parçaları depoda taşıyarak sürdürüyoruz, 2009 da da atabildiğimiz
kadar KDE3 bileşenini atıp mecbur kalırsak sadece kitaplık bazında KDE3
bileşenlerini tutacağız.

> Bence bu er ya da geç karşımıza gelecek, ne kadar erken çözersek o
> kadar iyi diye düşünüyorum.

 Sorun sadece kernel ile ilgili şu anda. Diğer yazılımlar ile genelde
istediğimiz özellikleri (configure vs. ile) açarak ya da kullanacağı
kitaplıkları seçerek (dirac vs. schroedinger mesela) devam
ettirebiliyoruz. Çoğunlukla işlev kaybı olmadan paketlerde bunu
başarabildik çünkü paketlerimizin çoğu yazılımsal. Ancak gelişen
donanım teknolojileri ile beraber kernel de yaptığımız seçimler bir çok
yetenekten feragat etmemize sebep olmaya başladı.

 4+GB RAM desteği, RT kernel gibi ciddi talep görmeye başlayan
teknolojileri tek kernel ile sunamıyoruz, bu özellikleri açtığımızda
başka şeylerden kayıp yaşıyoruz, örneğin RT kernel yanlış bilmiyorsam
desktop kernel lere kıyasla biraz performans kaybı getiriyor. Belki
2009 da PAE yi öntanımlı kernel de açabiliriz, ama mesela RT desteklemek
için bize ayrı bir kernel gerekiyor.

 Konuştuğumuz konu birden fazla kernel paketinin bakımı değil bu arada,
Ekin'in de anlattığı gibi araçlarımızın / sistemimizin yapısı şu anda
tek kernele odaklı olduğu için kullanıcı istediği tip kernel i seçip
yoluna devam edemiyor, araçlarımızı buna adapte edebilir miyiz, nerede
ne değiştirmek / nasıl yapmak lazım onu tartışıyoruz.

 Bu soruna bir çözüm bulabilirsek güzel olur, nasıl yapabiliriz şu
anda kafamda oturmuş bir yöntem yok ama bir kaç farklı yerde yapısal
değişiklik gerekecek.