[Gelistirici] Kernel 2.6.28

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
17 Ara 2008 Çar 11:13:54 EET

Merhaba;

Tuesday 16 December 2008 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:

> Aslinda bana yerinde bir soru gibi gelmisti, yamulup da yanlis
> anlamadiysam.
>
> Bir paketin farkli sekillerini (farkli surum, farkli yamalar, farkli
> derleme secenekleri, vs.) destekledigimiz zaman birilerinin bir takim
> sorunlarini cozebilecegiz her zaman. Fakat bunu nereye kadar
> goturecegiz?

Burada kernel için bir ayrıcalık gerektiğini düşünüyorum aslında, yoksa depoya
bir gcc-compat (3.x ?), bir minimal-kde girsin vs bana da hiç anlamlı
gelmiyor - şu anki durumumuzdan son derece memnunum. Ama kernel için bazı
çekincelerim var :
Kullanıcı özel bir kernel'i elle derleyip yüklese bile emniyet mandalı
nedeniyle bizim depodaki her kernel güncellemesinde depodaki bu yeni kernel
kuruluyor, GRUB menüsüne yerleşiyor - hem boşuna paket indirip kuruyor, hem
de kullanıcın ilerde yine kendi kernel'ini açması için ek işlem yapması
gerekiyor. Örneğin sadece 4GB üzeri RAM desteklemek için (son zamanlarda
oldukça yaygın bir dert) kernel derlemek, güncellemelerde elle müdahale etmek
biraz büyük bir iş sanki. Giderek daha fazla yerde karşımıza çıkıyor -
sunucu, netbook vb serisi, RT gibi.
Bence önemli nokta, diğer paketlerde bir değişiklik yapmadan sadece kernel
değiştirerek desteklenebilecek özellikleri destekleyemiyoruz : şu anki sunucu
paketlerimiz optimize değil belki, ama düzgün çalışıyorlar. Ama kernel'de PAE
açık değilse RAM'in bir bölümünü _hiç bir şekilde_ destekleyemiyoruz.

Şu anda "depoda bir paketin sadece bir sürümü olabilir" kuralına uyarak
farklı kernel içeren bir depo açmak bu sorunun bir çözümü. Ama bu da büyük
hamaliye : sadece kernel ve sürücü paketlerinin farklı olduğu, geri kalan
2000+ paketin aynı olduğu bir depo. Bu depoların sayısının artması da başka
bir "maintainance hell". İçinde sadece kernel.* bulunan bir overlay depo'yu
da desteklemiyoruz.

> Bu isi yalnizca kernel icin yapmamiz getirdigi bakim yukunden fazla mi
> fayda saglayacak?

Bence bu er ya da geç karşımıza gelecek, ne kadar erken çözersek o kadar iyi
diye düşünüyorum.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]