[Gelistirici] Kernel 2.6.28

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
16 Ara 2008 Sal 01:13:13 EET

Fatih Aşıcı wrote:
> linux-uvc de böyle olabilir mi? kernel'le gelen güzel çalışıyor; ama develdeki
> linux-uvc derlenmiyor bile.

Kameraları bilemiyorum, Onur seviyor onları :) uvc ve gspca içeri girdi,
içerden gelsin diyorsanız, paketleri conflict yazar, config'de açarım,
sorun değil, karar Onur'un. Ama ileride çatır çutur commit gelip, yeni
kameralar, yeni iyileştirmeler geldiğinde elimiz kolumuz da bağlanır mı
bilemem içeri aldık diye. Sonuçta network sürücülerinin hangi kartı
hedeflediği ve işlevi açık olduğu için çalışan bir şeyse içeri
alınabiliyor kolayca.

Network demişken, 2.6.28'in içinde atl1, atl2, atlx vs. hepsi geliyor.
ath9k ve ath5k sürücüleri de geliyor ancak durumlarını tam olarak
bilmiyorum, onlara da Ekin şefkat gösteriyor.

Playgroundumda Datron netbook, MSI wind ve asus eeepc-701SD için
kablosuz sürücü desteği getiren rtl8187se sürücüsü var, yakında review'a
alacağım.

Ayrıca ALSA, OSS konusunda da kılçık bir sorunumuz var. Kernel'de OSS
desteğini (M) yaparsak çözülecek gibime geliyor Fatih'in dediği gibi
ancak ben yine de ortada bir sorunun olduğunu düşünüyorum zira 40 yıldır
açmadığımız yanında DEPRECATED yazan şeyi, .28'e geçince açmamız
gerekmemeli, alsa-devel'e yazacağım yarın.

Son paragraflar offtopic oldu ama bilgi vereyim dedim.

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>