[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
15 Ara 2008 Pzt 16:37:33 EET

Öncelikle, bu konunun nereden geldiğine bir bakacak olursak karşımıza
geliştiricilerin dahil olduğu süreçlerde karşılaşılan bazı sıkıntılar
çıkıyor. Bu sıkıntıların bir kısmının temelinde TÜBİTAK UEKAE'de görevli
ekibin insan gücü vb gibi bazı iç (ya da dış, nereden baktığınıza bağlı
olarak) unsurların bulunması nedeniyle projenin mevcut durumunu ve olası kısa
dönem gelecek kestirimini bu listede paylaştım.

15 Aralık 2008 Pazartesi 16:05:59 tarihinde Doruk Fisek şunları yazmıştı:
>  Bizlerden projenin hedef/onceliklerini paylasmadan tartismamizi
> beklediginizde, bu bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaya donusuyor.
> Elbette yine de tartisabiliriz, ancak bir ortak "sonuc"a ulasmamiz
> mumkun olmaz. Herkes kendi kafasindaki hedeflere gore tartisir ve ayni
> konudan bahsedilmedigi icin sonuc alinmasi cok zorlasir. Hem her derde
> deva olacak, hem de "verimli" bir surec belirlenmesi pek mumkun degil.

Aynı kanıda değilim. Pardus projesi bir Linux dağıtımı oluşturmayı
hedefleyerek, ama bunun yanında sürdürülebilir bir organizasyon, bir
ekosistem ve teknolojik inovasyon gibi amaçları da vazederek, geçen süre
içerisinde kimi kurumsal projelere dahil olan, Pardus dağıtımı çevresinde bir
iş planı oluşturarak dağıtımın geliştirilmesi de dahil olmak üzere daha geniş
bir vizyona evrilen, Türkiye'de özgür yazılımın gelişmesi ve özellikle kamuda
daha yaygın kullanımını da kısmen görev ve kısmen durumdan vazife olarak
üstlenen bir yapı. Pardus projesinin, bir önceki mesajımda da kısmen saymaya
çalıştığım, pek çok paydaşı mevcut. Her hafta, her ay pek değişik, pek ilginç
olası kurumsal kullanıcı/müşteri, mevcut/potansiyel iş ortakları ve
tedarikçiler/danışmanlar/akil kişiler ile görüşüyor, kimileri ile yalnızca
çay içiyor, kimileri ile birşeyler yapmaya çalışıyoruz. Bu görüşme ve işlerin
kimisi açık, kimisi ticari sır, kimisi harbiden "classified" bilgi.

Projenin kısa vadede işgücü dağılımı bu bahsi geçenlerin karmaşık bir
bileşenine bağlı olarak ayarlanıyor. Doğal olarak ana hedefimize, yani Pardus
dağıtımını belli bir kalite düzeyinde ve kestirilebilir bir takvime uygun
olarak geliştirme işine olabildiğince az sıkıntı yaratacak şekilde yapmaya
özen gösteriyoruz bu ayarlamayı. Ama zaman zaman bu konuda başarılı olamıyor
da olabiliriz. Böyle bir durum olduğunda başta sürüm yöneticileri, sonrasında
TÜBİTAK UEKAE çalışanlarımız ve sonrasında da geliştiricilerimiz uyaracaktır
beni ---diye ümit ediyorum.

Ancak başlangıçta yola çıktığımız soruya yanıt vermek için yukarıda açıklamaya
çalıştığım karmaşık hesap/önceliklendirme sürecinin ayrıntılarına hakim olmak
gerektiğini düşünmüyorum. Gerekli olduğuna inandığım bilgiyi, ve de
kimilerine göre daha fazlasını, zaten bu liste ile paylaştım. Eğer sorunumuzu
halletmek için bu bilgi yeterli değilse daha başka neye gereksinim duyulduğu
söylenir, uygun görülürse o bilgi de paylaşılır. Ama bu paragrafın başında
belirttiğim gibi geliştirme ve paket ve depo süreçlerini daha iyileştirmek
için projenin hedef ve önceliklerinin ayrıntılı olarak paylaşılmasına gerek
olmadığına inanıyorum.

Buradan "bu bilgileri kimse ile paylaşmam" sonucu çıkmasın, bunu da bir önceki
mesajımda ilettim. Bu bilgilerden paylaşmaya mezun olduklarımı, bu verilerden
hareketle proje önceliklerini nasıl belirlediğimi ve işgücü planlamasını
nasıl yaptığımı(zı) tüm paydaşların (ya da temsilcilerinin) hazır bulunacağı
bir ortamda seve seve paylaşırım. Bu bağlamda yanlışlarım, eksiklerim varsa
eleştirileri dinlemeye, elimden geldiğince soru ve eleştirilere yanıt
vermeye, gerekli durumlarda değişiklikler yapmaya, bunu yaparken camia ve tüm
paydaşlar ile birlikte çalışmaya açığım.

Bu ilmeği başladığı bağlamda tutmaya ve bu kapsamdaki problemleri çözmeye
ayırsak en iyisi. Diğer konuyu sanal ya da fiziksel bir şekilde, o işe
ayrılmış bir ortamda konuşalım...

ET