[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
15 Ara 2008 Pzt 16:05:59 EET

Sun, 7 Dec 2008 12:46:35 +0200, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :

 Turker ya da Gurer'e yanit yazar misiniz diye bekledim bir sure ama
baska konulara yanit yazmaniza karsin onlara yanit yazmamanizdan dolayi
boyle bir dusunceniz olmadigini dusundum.

 Bana yazmis gorundugunuz mesajinizdan hicbir yeri alintilayamiyorum,
zira yazdiklarimi alintilamaniza karsin yazdiklarimla ilgili hicbir sey
yazmamissiniz.

 Sordugum net bir "Pardus projesinin hedefleri neler, bu hedeflerin
oncelikleri neler?" sorusuna yanit vermeyip tamamen farkli konulardan
bahsetmenizden iki farkli sonuc cikarabiliyorum :

 a) Projenin hedefleri ve/ya onceliklerini gelistiriciler ile paylasmaya
gerek duymuyorsunuz :

 Eger durum bu ise, kararli depoya paket gecis surecini de
gelistiricilere tartistirmaniz gostermelik bir davranis demektir. Cunku
dagitimda paketlerin nasil guncellendigi teknik bir karardan ote,
politik bir karardir. Birebir hedeflerle ve onceliklerle ilgilidir.
Teknik altyapi bu hedef ve onceliklere gore ancak belirlenebilir. Biz
burada "kör" bicimde ne tartisirsak tartisalim, sonunda (dogal olarak)
projenin hedef ve onceliklerine gore bir politika belirlenecektir.

 b) Projenin hedefleri ve/ya oncelikleri kesin olarak belirlenmemis
durumda :

 Eger durum bu ise, biz bu sureci tartismadan once hedeflerin ve
onceliklerin belirlenmesi gerekir. Bunun illa burada yapilmasi
gerekmiyor elbette. Kapali kapilar arkasinda karar verip, buraya da
teblig edebilirsiniz.

 Bizlerden projenin hedef/onceliklerini paylasmadan tartismamizi
beklediginizde, bu bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaya donusuyor.
Elbette yine de tartisabiliriz, ancak bir ortak "sonuc"a ulasmamiz
mumkun olmaz. Herkes kendi kafasindaki hedeflere gore tartisir ve ayni
konudan bahsedilmedigi icin sonuc alinmasi cok zorlasir. Hem her derde
deva olacak, hem de "verimli" bir surec belirlenmesi pek mumkun degil.

 Pardus projesine senelerdir elimden geldigince bos zamanlarimda katkida
bulunuyorum. Ancak bu katkiyi "acik" olundugu ve "izin verildigi" olcude
bunu yapabilirim.

 Su durumda ben bu tavriniz uzerine, proje icin ortak bir kararli depoya
gecis sureci belirlenmesi icin emek vermekten vazgecip, olaya sadece
kendi kisisel acimdan bakip degerlendirecegim.

                   Doruk