[Gelistirici] Kernel 2.6.28

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
14 Ara 2008 Paz 02:24:47 EET

Selamlar;

13 Ara 2008 Cts tarihinde, Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> [...]
> sorunları aktarıp, varsa fikirlerinizi bekliyorum:
>
> - Novell'in sitesinde Apparmor'un 2.6.28 yamaları mevcut ve düzgünce
> uygulanıyor ancak örneğin nfs4 koduyla ilgili "muhtemelen" değişmiş bir
> API hadisesinden dolayı derlemeyi patlatıyor. Bu vesileyle apparmor'u da
> sormak istiyorum, okuduğum kadarıyla Novell apparmor'u geliştiren
> tayfayı azat etmiş 2007'de. Bu yamalar tam olarak ne yapıyor, apparmor
> desteği mi getiriyor yoksa transparan bir şekilde bir güvenlik
> politikası zinciri uygulanıyor mu hali hazırda, 2009'da ihtiyacımız var

Paketi denemedim fakat nfs4acl-ext3.patch sorun yaratıyor olmalı, hatta büyük ihtimal ile tek satırlık bir değişiklik gerekiyor olmalı. Apparmor vfs katmanında bir seri fonksiyonun argümanlarını ve sıralarını değiştiriyor, hata veren satırı bulup, appArmor yama serisi içinde o fonksiyonu değiştiren yamayı bulup (vfs-*) diğerlerine ne yaptığına bakıp aynını nts4 kodu için de yapabilirsin. Apparmor serisini 2009 için tutmak tamemen size kalmış stratejik bir karar, novell appArmor serisine desteğini bırakmaddı (enterprise dağıtımın arkasında 10 sene duruyorlar malum) fakat openSUSE için selinux'a geçiş çalışmalarına da başladı.

İnceleyin, deneyin, düşünün, karar verin ve kararınızı uygulayın :)

> - Yine Mactel denilen bir Macintosh&Intel projesi var, 2.6.25'te kalmış
> yamalar, ubuntu, suse ve fedora'da bu yamalar yok, adamların SVN'si 4 ay
> önce commit görmüş, listeler ölmüş. Fikri olan?

Bu serinin büyük kısmı çekirdeğe girmiş olmalı, girmemiş olanlar kolayca port ediliyorsa ve işe yarıyorsa ve proje gerçekten ölü ise fw port denenebilir veya vanilla halde olan destek ile devam edilebilir.

> - UnionFS yaması uygulanıyor ancak derleme esnasında patlıyor. Bu yamayı
> atmayı ve yerine Aufs(Another unionfs) desteği getirmeyi öneriyorum zira
> unionfs.org'da "Why to use AuFS instead of unionfs" başlıklı bir
> kullanıcı e-postası dışında hiçbirşey yok :)

unionfs'i Onur istemişti o yüzden eklemiştim, hatanın ne olduğunu bilmiyorum ama gene appArmor ise mevcut çekirdekteki "unionfs-AppArmor.patch"e bakmak isteyebilirsin (hatta bu nfs kodu için ne tür değişikliklerden bahsettiğimi de gösterecektir :)).

> Şimdilik bu kadar, iyi akşamlar

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>