[Gelistirici] mudur ile ilgili mevcut sorunlar ve açılış sürecinin iyileştirilmesi

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
9 Ara 2008 Sal 22:58:26 EET

Cumartesi 22 Kasım 2008 tarihinde, Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> mudur ile ilgili bir optimizasyon ve iyileştirme sürecine girmemiz
> gerektiğini düşünüyorum. Bu bağlamda gözlemlerimi aktarıyor ve çılgın
> fikirlerinizi, farklı farklı insanlardan gelecek über çözümleri buraya
> toplayıp biraz beyin fırtınası yapalım diyorum.

 * Daha önce Bahadır ile konuşmuştuk. mudur=forcefsck ile açınca /forcefsck
dosyasını silmeye çalışıyor. Ancak o sırada dosya sistemi read-only olduğu
için patlıyor. Bu dosyayı kullanarak açılışta fsck çalıştırmaya çalışan
herhangi bir uygulama olup olmadığı konusunda takılmıştık sanırım.

 * Safe modda (mudur=safe) network bağlantıları vs. yapılmamalı.

 * Klasik init sistemindeki interactive modu: Açılışta bazı işlemleri yapmadan
önce kullanıcıya sorması için bir parametre gerekiyor. Tek tek "Şu servisi
başlatayım mı?" şeklinde sorması da dahil.