[Gelistirici] Dil konusu

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
9 Ara 2008 Sal 14:44:36 EET

Selam,

Listelerin dili konusunda bir anlaşmaya varılamadı. O günden beri bazı
duyarlı geliştiriciler ellerinden geldiğince buraya yazdıkları Türkçe
iletilerin ingilizcelerini oraya da gönderdiler. Orası azıcık da olsa
canlandı.

Bir listenin bir dili vardır, iki dili olmaz. Bu listenin dili Türkçe.
Ben de dahil bir süredir birçok kişi "madem orta yolu bulalım
"mantığıyla mesela ACK/NACK maillerinin altına hem Türkçe hem İngilizce
cevap veriyordu. Bunun sonucunda hem devel'de hem burada ing/tr karışık
iletiler dolaşmaya başladı.

Bunun bu tartışmanın yola çıkış amacına bir faydasının olduğunu
düşünmüyorum ve en azından ben bu kirli yolu kullanmayı bırakıyorum.
Elimden geldiğince iki tarafa da ayrı ayrı, CC kullanmadan cevap vermeye
çalışırım. Ekin sürüm yöneticisi olarak 2 tarafa da e-posta attığına
göre ACK/NACK sürecinde, iki taraftan da feedback topluyor demektir. En
azından ACK/NACK e-postaları için sadece pardus-devel kanalına cevap
yazacağım. Çok önemli ve tartışma gereken bir ACK/NACK için yine burayı
kullanmaya çalışırım.

Saygılar,

--

Ozan Çağlayan