[Gelistirici] Bakıcısız paketler (1)

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
8 Ara 2008 Pzt 18:38:38 EET

Ozan Çağlayan wrote On 08-12-2008 18:26:

> Alabilirsin.

gotcha ;)

> vlc ile özel bir ilgim yok ancak çok geride kaldığımız için geçen hafta
> ilgilenmeye başladım. Şu anda bağımlılıklarından biri olan live555 ABI
> kırdığı ve ABI kıran sürüme yeni vlc'nin bağlı olmasından dolayı zaten
> yeni sürümünün depoya girebilmesi söz konusu değil.

bunu öğrendiğim iyi oldu.

> Bunun dışında paket bazında bakarsak, yeni sürümün eksiklikleri:
> - Türkçe çeviri dosyasının elden geçmesi gerekiyor,

zaman ayırabilirim.
> - OpenGL çıktı seçildiğinde VLC çöküyor,

programdan kaynaklanan bir bug mı? herhangi bir araştırman olmuş muydu
bu konuda?
çözmek için araştırma yapabilirim, takıldığım yerlerde de geliştirici
listesi üzerinden başını şişirebilirim :)

> - paranoia isimli bir cdda kütüphanesine bağlı ancak undefined symbol
> veriyor o kütüphaneyle ilgili.

OpenGL çıktı seçimine yazdığım yorumların aynısı..

> Paketi bunları bildikten sonra alabilirsin ancak dediğim gibi buildfarm
> ve PiSi breaksABI konusunda anlaşabildikleri ana kadar depoya giremeyecek.

Paketi alıp öğrenme sürecime devam edeyim dersem nasıl olur? vlc'yle
ilgilenmek istememin bir nedeni de kullandığım program hakkında biraz
bilgi sahibi olmak istemem. hem bu tarz ciddi ABI/API kıran paketlerle
uğraşmamış daha önce, bu konuda deneyim edinmek açısından iyi olur diye
düşünüyorum.

> speex'i de son anda bugün alsa-plugins ile alakalı olduğu için çektim
> üzerime. şu anda görünen bir bağımlılığı yok ancak açmayı düşünüyorum
> ileriki sürümlerde.

aktif olarak ilgilendiğin bir paketse, ilerisi için planların varsa sana
paslayabilirim o zaman. sendeyken de gelişimini takip edebilirim.

> İki paketi de alabilirsin bence ilgileneceğim diyorsan.

dediğin gibi "iki" paketi alıyorum: vlc- libzip :) ilgin için
teşekkürler. vlc konusunda da gözün(üz)e takılan birşeyler olursa
feedback'lerinizi bekliyorum

> Saygılar efenim.

bilmukabele efenim :)

-serdar