[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Türker SEZER turkersezer at tsdesign.info
6 Ara 2008 Cmt 02:53:42 EET

Merhabalar,

Depo içerikleri, depoların işleyişi, test süreci vs. önemli sorunlarımız fakat
bunların tümünde sıkıntı çekmemizin sebebi önceki maillarda da belirtildiği
üzere yetersiz iş gücü. Bence bu konuda bir iyileştirme sağlanabilirse diğer
süreçlerdeki sıkışıklıkları daha rahat aşabilir, biraz daha esnek olabiliriz.

Görünüşe göre bir süre Tübitak tarafında ciddi anlamda bir gelişme olamayacak.
Bu durumda tek çıkar yol svn'e katkıda bulunan ~40 geliştiriciden mümkün
olduğunca çok katkı almak olacaktır.
Proje yürütücümüz, PR üstatları varken bana laf düşmez belki ama ben
gözlemlerimi söyleyeyim yine de.

On Friday 05 December 2008 18:43:00 Onur Küçük wrote:
> Oturmuş dediğin review süreci kan ter ve gözyaşı ile gidiyordu. Son
> zamanlarda biraz toparlanmaya başladı, geliştiriciler ilgi gösteriyor derken
> review süreci yine sahipsiz ilgisiz kaldı.

Önceki maillarda geliştiricilerin ilgisizliğine dikkat çekilirken ortaya
atılan "herşey yine aynı kalacak nasıl olsa" fikrinin çokça yaşanmış
örneklerinden biri bu review süreci.
Listede ne zaman birşeyler konuşulsa, kısa bir süre o konuda özen
gösteriliyor, ardından işler yine kalabalığa karışıyor, gibi geliyor olabilir
insanlara. Dolayısıyla bu thread de "bu iş gücü ile bu düzen en uygunu,
ilerde herkes bir alanda yoğunlaşacak" noktasına bağlanacak diye düşünüyor
olabilirler.

Bir başka ihtimal, geliştiricilerimiz kendilerini proje ile yeteri kadar içiçe
görmüyor olabilirler. Tübitak personeli geliştiriciler dışında uludağ
deposuna, pardus araçlarına vs. yoğun olarak katkı veren pek geliştiricimiz
yok. Dolayısıyla geliştiricilerimiz kendilerini "paketçi" olarak görüyor,
proje işleyişi ile ilgili kararları "geliştiricilere" bırakıyor olabilirler.

Listede çokça söylendiği gibi insanlara fikirlerini sormak onları projeye
dahil etmenin bir yolu. Lakin bu tek başına sanırım yetmiyor. Yeterli
motivasyonu bulamayan insanlar, fikirlerini bizlerle paylaşmıyor ya da
dışardan biri gibi davranıp, laflarını söyleyip çekiliyor, verilen
cevaplara "ekip içi tartışmalar" kadar anlayış göstermiyorlar.

En başta dediğim gibi geliştiricilerimizi kazanmak, sürece dahil etmek için ne
yapmak gerekir sorusunun cevabını bulsak belki şu an sorun olarak önümüze
çıkanların büyük çoğunluğu sorun olmaktan çıkacak gibi.

On Friday 05 December 2008 15:48:28 Gürer Özen wrote:
> Burada deneyimli geliştiricilerin know-how'ını yeni gelenlere aktarabilmek
> çok önemli. Belgelendirme ilk sırada. Deneyimli geliştiricilerin iş yapmak
> yerine gönüllü işgücüne mentorluk etmeye daha fazla vakit ayırması lazım.
> Daha fazla sorumluluğu kontrollü bir şekilde outsource etmek, ilgiyi ve
> heyecanı yeniden uyandırmak için bir çalışma gerekiyor.

Herkes kendini bu projenin geliştiricisi olarak görüyor olduğunda Gürer'in bu
dediklerini yapmak da mümkün olur. Bu da sorunlarımızı kökten çözmese bile en
azından bize manevra şansı tanır.

Yazdıklarım aslında bu thread içinde yazılanlardan pek farklı değil.
Hatta "asıl sorun budur, bunu çözelim" noktasına da geldik bir ara ama
nedense (belki bunu başaramayacağımızı düşündük) daha sonra "eldeki iş gücü
ile süreçleri nasıl işler kılarız"ı tartışmaya döndük.

Biraz "politically correct" olma adına, biraz lafı uzatarak anlatma huyumdan
mail uzunca oldu. Hatam varsa affola.

Saygılar
Türker