[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
5 Ara 2008 Cum 15:24:42 EET

Merhaba;

Friday 05 December 2008 tarihinde, Gürer Özen şunları yazmıştı:
> Önce bazı soruların cevabını bulmak lazım.
>
> Mesela neden bu tartışmaya katılım bu kadar az. Diğer geliştiriciler ortada
> sorun olmadığını mı düşünüyor? Yoksa nasıl olsa herkes bildiğini yapacak
> hiç bir şey değişmeyecek diye mi düşünüyorlar?

Geliştirici listesinde kimse bu fikrini yazmaya bile zahmet etmediği için -
kimse üstüne alınmasın (ya da alınsın, bilmiyorum) ama bu kadar yoğun bir
tartışmanın bile 5 kişinin arasında dönmesi buradan anlamlı ve uzun soluklu
bir sonuç çıkmasının önündeki en büyük engel.

> [....]
> Paketlerin gerçekten bakıcısı olup olmadığını işaretlemek gibi basit bir iş
> neden bir yılı aşkın süredir yapılmıyor.
> [....]

Sonrasında sorduğun soruların hepsinin cevabı tek aslında bana sorarsan :

Dağıtım işi durmuyor (2008, 2009, pardus teknolojileri, dış projeler, depolar,
sorunlar). Şu anda ise gönüllüler ve tübitak çalışanları bu durmayan akışa
kapılmış gidiyorlar - bu hiç durmayan akış için ölümcül olmadığı sürece yön
değiştirmek, süreçleri yeniden tanımlamak ve belgelendirmek, hatta  innovatif
yenilikler üzerinde çalışmak için bir türlü zaman ayrılamıyor; zira bu
ayrılan zamanlar aynı zamanda yapılabilecek bir sürüm-bakım, hata çözme veya
yeni sürüm için entegrasyon işinden çalınmak zorunda. Bu zaman ve işgücünün
sınırları ile ilgili detayları Tekman vermiş ben bu postayı yazarken.

> Ama
> madem özgür projeyiz diyoruz, hep birlikte inceleyelim düşünelim. Fakat
> önce aksayan şeyler varsa üstünü örtmeden analiz edelim.

Özgür projeyiz dediğimiz için değil, bu işi konuşmanın ilk adımı bu olduğu
için yapalım.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]